DeltaSwitch moet aangereden spoorwissels voorkomen

bron: Voestalpine RailPro

In Nederland worden jaarlijks honderden wissels door de wielflenzen van een trein aangereden. Hierdoor kan vermoeiing of slijtage ontstaan. Door het inbouwen van de DeltaSwitch wordt volgens de bedenkers de wrijving tussen schuifstoelen en de wisselrail verminderd, waardoor afwijkingen in de maat van vrije wielpassage (MVVWP) voorkomen worden en er geen schade ontstaat aan het wissel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Esther Geerts

Esther Geerts is journalist van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

DeltaSwitch moet aangereden spoorwissels voorkomen | SpoorPro.nl

DeltaSwitch moet aangereden spoorwissels voorkomen

bron: Voestalpine RailPro

In Nederland worden jaarlijks honderden wissels door de wielflenzen van een trein aangereden. Hierdoor kan vermoeiing of slijtage ontstaan. Door het inbouwen van de DeltaSwitch wordt volgens de bedenkers de wrijving tussen schuifstoelen en de wisselrail verminderd, waardoor afwijkingen in de maat van vrije wielpassage (MVVWP) voorkomen worden en er geen schade ontstaat aan het wissel.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Esther Geerts

Esther Geerts is journalist van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.