Werkzaamheden, spoor, Utrecht Centraal, baanwerker, NS-trein

Tot 35 miljoen kostenbesparing door hergebruik materialen spoor

De kosten van grondstoffen en materialen voor het Nederlandse spoor kunnen jaarlijks met 15 tot 35 miljoen euro omlaag als deze binnen de sector blijven en volledig worden hergebruikt. ProRail, Royal HaskoningDHV, BAM, Voestalpine Railpro en ASSET Rail ondertekenden woensdag de samenwerkingsovereenkomst ‘Circulair Spoor’, waarin zij afspreken om een miljoenenbesparing te realiseren met het ontwikkelen van duurzame toepassingen op basis van de circulaire economie. De partijen gaan het aankomende half jaar aan een ‘circulaire business case’ werken voor spoorballast, spoorstaven, wissels, rijdraden en etalagerekken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Tot 35 miljoen kostenbesparing door hergebruik materialen spoor”

Siep Koedijk|12.12.14|11:10

De eeuwig durende slingerbeweging is weer terug in de jaren 80 en eerder. Toen had ProRail (NS, IS 8) een vrij perfect werkend systeem van hergebruik van alle kostbare spoormaterialen. Tijdens de ODIS-reorganisatie begin 90-er jaren is dit systeem door het betrokken organisatieadviesbureau zwaar onder vuur komen te liggen. Het systeem werd eigenlijk amper ter discussie gesteld, maar gelijk als aanbod gedreven vernieuwing” in de hoek gezet. Goed dat de slinger weer terug is.
S. Koedijk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Tot 35 miljoen kostenbesparing door hergebruik materialen spoor | SpoorPro.nl
Werkzaamheden, spoor, Utrecht Centraal, baanwerker, NS-trein

Tot 35 miljoen kostenbesparing door hergebruik materialen spoor

De kosten van grondstoffen en materialen voor het Nederlandse spoor kunnen jaarlijks met 15 tot 35 miljoen euro omlaag als deze binnen de sector blijven en volledig worden hergebruikt. ProRail, Royal HaskoningDHV, BAM, Voestalpine Railpro en ASSET Rail ondertekenden woensdag de samenwerkingsovereenkomst ‘Circulair Spoor’, waarin zij afspreken om een miljoenenbesparing te realiseren met het ontwikkelen van duurzame toepassingen op basis van de circulaire economie. De partijen gaan het aankomende half jaar aan een ‘circulaire business case’ werken voor spoorballast, spoorstaven, wissels, rijdraden en etalagerekken.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Tot 35 miljoen kostenbesparing door hergebruik materialen spoor”

Siep Koedijk|12.12.14|11:10

De eeuwig durende slingerbeweging is weer terug in de jaren 80 en eerder. Toen had ProRail (NS, IS 8) een vrij perfect werkend systeem van hergebruik van alle kostbare spoormaterialen. Tijdens de ODIS-reorganisatie begin 90-er jaren is dit systeem door het betrokken organisatieadviesbureau zwaar onder vuur komen te liggen. Het systeem werd eigenlijk amper ter discussie gesteld, maar gelijk als aanbod gedreven vernieuwing” in de hoek gezet. Goed dat de slinger weer terug is.
S. Koedijk

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.