wissel, spoor, rails

Radiocommercial ‘Spoorlopers’ genomineerd voor award

De radiocommercial ‘Spoorlopers’ van Prorail is genomineerd voor de Radio Advertising Awards Publieksprijs 2014. De commercial is gemaakt door QiOnly. De Nederlandse consument koos de commercial als de beste van afgelopen zomermaanden. Prorail is met 71,2 procent van de stemmen eerste geworden. Vodafone eindigde op de tweede en derde plek met de radiocommercials ‘Kloten’ (69,9 procent) en ‘Pizza’ (68,1 procent).

In ‘Spoorlopers’ horen we welke dramatische gevolgen het lopen langs het spoor kan hebben. De boodschap, dat je dat niet op je geweten wilt hebben, wordt serieus maar ook met humor overgebracht. Vrouwen gaven een iets hogere waardering dan mannen en de groep in de leeftijd van 45 tot 54 jaar was het meest enthousiast over decommercial.

Awards

Het Radio Advies Bureau (RAB) houdt in juni 2014 de uitreiking van de Radio Advertising Awards waarin de publieksprijs een van de awards is. Voor deze prijs worden zes voorrondes gehouden waarin minimaal duizend respondenten steeds twintig radiocommercials beoordelen. In de eerste periode van dit jaar tussen mei en juni won ABN Amro.

Onafhankelijk marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel heeft in opdracht van RAB onderzoek gedaan naar de beste radiocommercial van de periode juli tot augustus van dit jaar. Ruim duizend Nederlanders in de leeftijd van 13 tot 64 jaar hebben 20 radiocommercials beoordeeld.

U las zojuist één van uw gratis premium artikelen

Uw abonnement helpt onze journalisten bij het zoeken naar de waarheid in de spoorsector.

Onbeperkt lezen? Stap nu in en profiteer van de introductieaanbieding ‘eerste maand gratis.

start 1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.