NS en Arriva

Toetsing van ACM bij nieuwe treindiensten: de kip en het ei-verhaal

Worden de treindiensten Zwolle-Groningen en Zwolle-Leeuwarden opgenomen in de nieuwe hoofdrailnetconcessie, of maakt Arriva een kans om de diensten te gaan rijden? PvL/Flickr

Behalve de Nederlandse Spoorwegen (NS) kon eerder ook het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) de Autoriteit Consument en Markt (ACM) al niet verleiden tot het uitvoeren van economische evenwichtstoetsen van nieuwe treindiensten ten opzichte van treindiensten die opgenomen zijn in de nieuwe hoofdrailnetconcessie (HRN) voor de jaren 2025 tot en met 2033. Toch stelt staatssecretaris Vivianne Heijnen in een brief aan de Tweede Kamer doodleuk dat deze procedure wél de te bewandelen weg is. Het lijkt op een ‘de kip en het ei-verhaal’.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Toetsing van ACM bij nieuwe treindiensten: de kip en het ei-verhaal”

Illya Vaes|04.10.23|15:43

“Ik beoog”.
“Hij beoogT” dus, staatssecretaris.
Kennelijk is het beoogde niveau van Nederlands ook bij het ministerie gedaald.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Toetsing van ACM bij nieuwe treindiensten: de kip en het ei-verhaal | SpoorPro.nl
NS en Arriva

Toetsing van ACM bij nieuwe treindiensten: de kip en het ei-verhaal

Worden de treindiensten Zwolle-Groningen en Zwolle-Leeuwarden opgenomen in de nieuwe hoofdrailnetconcessie, of maakt Arriva een kans om de diensten te gaan rijden? PvL/Flickr

Behalve de Nederlandse Spoorwegen (NS) kon eerder ook het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) de Autoriteit Consument en Markt (ACM) al niet verleiden tot het uitvoeren van economische evenwichtstoetsen van nieuwe treindiensten ten opzichte van treindiensten die opgenomen zijn in de nieuwe hoofdrailnetconcessie (HRN) voor de jaren 2025 tot en met 2033. Toch stelt staatssecretaris Vivianne Heijnen in een brief aan de Tweede Kamer doodleuk dat deze procedure wél de te bewandelen weg is. Het lijkt op een ‘de kip en het ei-verhaal’.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Toetsing van ACM bij nieuwe treindiensten: de kip en het ei-verhaal”

Illya Vaes|04.10.23|15:43

“Ik beoog”.
“Hij beoogT” dus, staatssecretaris.
Kennelijk is het beoogde niveau van Nederlands ook bij het ministerie gedaald.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.