Beheerconcessie ProRail waarschijnlijk met vier jaar verlengd

De Inktpot, ProRail hoofdkantoor
Het hoofdkantoor van ProRail in Utrecht, bijgenaamd 'De Inktpot'. Shutterstock

Op 1 januari 2025 loopt de huidige Beheerconcessie 2015-2025 van ProRail af. Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat werkt aan een verlenging van deze concessie, waarmee de einddatum vier jaar opschuift tot 1 januari 2029. Dat meldt de website van de overheid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Beheerconcessie ProRail waarschijnlijk met vier jaar verlengd”

Hajee|18.06.24|07:14

Ik blijf mij verwonderen over de krankzinnigheid van het systeem. Zoveel medewerkers, waar moeten die heen als de concessie afloopt en geen verlenging krijgt. Al die kennis weg? Of neemt dan de volgende concessiehouder het personeel dan over? Met uitzondering van diegenen die zwanger zijn of even niet zo lekker in hun vel zitten? Wat mij betreft onmiddellijk stoppen met dit soort aanbestedingen en terug naar staatsbedrijf.

Illya Vaes|18.06.24|15:53

De facto is het volgens mij hooguit een “managementaanbesteding”, maar vooral een contractonderhandeling (wat moet je leveren en wat krijg je ervoor).
Veel provincies en gemeenten zouden wel wat voelen voor zo’n onderhandeling (in plaats van zonder inspraak meer taken krijgen waarbij minder geld meekomt dan het Rijk zelf ervoor nodig had).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Beheerconcessie ProRail waarschijnlijk met vier jaar verlengd | SpoorPro.nl

Beheerconcessie ProRail waarschijnlijk met vier jaar verlengd

De Inktpot, ProRail hoofdkantoor
Het hoofdkantoor van ProRail in Utrecht, bijgenaamd 'De Inktpot'. Shutterstock

Op 1 januari 2025 loopt de huidige Beheerconcessie 2015-2025 van ProRail af. Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat werkt aan een verlenging van deze concessie, waarmee de einddatum vier jaar opschuift tot 1 januari 2029. Dat meldt de website van de overheid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

2 reacties op “Beheerconcessie ProRail waarschijnlijk met vier jaar verlengd”

Hajee|18.06.24|07:14

Ik blijf mij verwonderen over de krankzinnigheid van het systeem. Zoveel medewerkers, waar moeten die heen als de concessie afloopt en geen verlenging krijgt. Al die kennis weg? Of neemt dan de volgende concessiehouder het personeel dan over? Met uitzondering van diegenen die zwanger zijn of even niet zo lekker in hun vel zitten? Wat mij betreft onmiddellijk stoppen met dit soort aanbestedingen en terug naar staatsbedrijf.

Illya Vaes|18.06.24|15:53

De facto is het volgens mij hooguit een “managementaanbesteding”, maar vooral een contractonderhandeling (wat moet je leveren en wat krijg je ervoor).
Veel provincies en gemeenten zouden wel wat voelen voor zo’n onderhandeling (in plaats van zonder inspraak meer taken krijgen waarbij minder geld meekomt dan het Rijk zelf ervoor nodig had).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.