Arriva-trein in Didam

De verdeel- en heerstactiek van Arriva

Arriva daagt de Nederlandse én Europese politiek uit. Rob Dammers/Flickr

Divide et impera, dat lijkt de tactiek die Arriva hanteert waar het gaat over de hoofdrailnetconcessie. SpoorPro wilde graag van Arriva zelf horen waarom ze deze week een melding bij de ACM hebben gedaan voor het uitvoeren van 26 passagiersdiensten in Nederland. Het gaat daarbij om diensten die nu nog door de Nederlandse Spoorwegen (NS) worden uitgevoerd. Maar waarom?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “De verdeel- en heerstactiek van Arriva”

Pat Rick|03.10.23|09:51

Na overname van NS Cargo wil Deutsche Bahn nu ook een veel groter deel van het passagiersvervoer in NL. Bij kwalificatie voor nieuwe aanbesteding zou ook prestaties van lopende concessies moeten gelden. Het kan niet zo zijn dat de provincie Limburg Arriva op de vingers moet tikken vanwege slechte prestatie daar en Arriva vrolijk nog meer concessies binnenhengelt. Of dat ze in Friesland niet aan de dienstregeling door personeelsgebrek, maar wel ’s nachts naar Schiphol rijden. Cherry picking!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

De verdeel- en heerstactiek van Arriva | SpoorPro.nl
Arriva-trein in Didam

De verdeel- en heerstactiek van Arriva

Arriva daagt de Nederlandse én Europese politiek uit. Rob Dammers/Flickr

Divide et impera, dat lijkt de tactiek die Arriva hanteert waar het gaat over de hoofdrailnetconcessie. SpoorPro wilde graag van Arriva zelf horen waarom ze deze week een melding bij de ACM hebben gedaan voor het uitvoeren van 26 passagiersdiensten in Nederland. Het gaat daarbij om diensten die nu nog door de Nederlandse Spoorwegen (NS) worden uitgevoerd. Maar waarom?

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “De verdeel- en heerstactiek van Arriva”

Pat Rick|03.10.23|09:51

Na overname van NS Cargo wil Deutsche Bahn nu ook een veel groter deel van het passagiersvervoer in NL. Bij kwalificatie voor nieuwe aanbesteding zou ook prestaties van lopende concessies moeten gelden. Het kan niet zo zijn dat de provincie Limburg Arriva op de vingers moet tikken vanwege slechte prestatie daar en Arriva vrolijk nog meer concessies binnenhengelt. Of dat ze in Friesland niet aan de dienstregeling door personeelsgebrek, maar wel ’s nachts naar Schiphol rijden. Cherry picking!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.