Arriva trein bij Didam

Bouw- en infrawereld bibbert om aangenomen natuurherstelwet

Arriva daagt creatievelingen uit met namen te komen voor de treinen die tussen Zutphen en Oldenzaal gaan rijden. Rob Dammers/Flickr

Het leek er heel lang op dat de natuurherstelwet van Eurocommissaris Frans Timmermans niet aan een meerderheid in het Europees Parlement zou komen, maar woensdag stemden 336 Europarlementariërs vóór de wet en 300 tegen. De wet is dus aangenomen. Het gevolg: na alle belemmeringen die door de stikstofwet zijn opgeworpen wordt het bouwen van woningen en aanleggen van infrastructuur in de toekomst vrijwel zeker nog verder bemoeilijkt. Veel is afhankelijk van de afspraken die Nederland hierover maakt met de EU.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.