‘Snelheid goederentreinen tussen Meteren en Boxtel moet omlaag’

De maximale snelheid waarmee goederentreinen ’s nachts rijden op het traject tussen Meteren en Boxtel moet omlaag naar 50 kilometer per uur. Dat vinden gemeenten Den Bosch, Zaltbommel, Maasdriel, Neerijnen en Geldermalsen. Daarom doen ze gezamenlijk deze oproep aan staatssecretaris Stientje van Veldhoven van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De gemeenten hopen hiermee verstoring van de nachtrust van omwonenden te verminderen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “‘Snelheid goederentreinen tussen Meteren en Boxtel moet omlaag’”

Jan-Willem Tinselboer|17.05.18|16:48

Voordat de zuidwestboog bij Meteren in dienst kan komen zijn we xyz jaren verder.
Het is zinvol om de onderzoeksresultaten
‘Innovative Gueterwagen’ ‘Hightech fuer die Zukunft’ op de voet te blijven volgen.
Laermminderung, Reduzierung des Energieverbrauchs und Erhoehung der Wirtschaftlichkeit zijn de criteria.
De innovatieve goederenwagens Saghmmns-ty, Sggnss, Laaeffrs en Zacens worden september 2018 in Berlijn getoond tijdens Innotrans.
(bron: Eisenbahn Kurier, juni 2018)

Eric Struch|25.05.18|16:23

Ik heb 2 jaar op 60 m afstand van de spoorlijn Amsterdam-Utrecht gewoond en 28 jaar op 160 m van Utrecht-Den Bosch. Ik weet dus wat het is als een zware ertstrein met 80 km/h vlak voor je raam voorbij dendert, en denk dat ik mezelf daarom wel als ervaringsdeskundige mag beschouwen.
Ik kan me niet herinneren ooit een keer wakker te zijn geworden van een goederentrein, ook niet met open ramen. Nu ligt dat natuurlijk voor iedereen anders, maar we moeten in dit land ook weer niet gaan overdrijven.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Snelheid goederentreinen tussen Meteren en Boxtel moet omlaag’ | SpoorPro.nl

‘Snelheid goederentreinen tussen Meteren en Boxtel moet omlaag’

De maximale snelheid waarmee goederentreinen ’s nachts rijden op het traject tussen Meteren en Boxtel moet omlaag naar 50 kilometer per uur. Dat vinden gemeenten Den Bosch, Zaltbommel, Maasdriel, Neerijnen en Geldermalsen. Daarom doen ze gezamenlijk deze oproep aan staatssecretaris Stientje van Veldhoven van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De gemeenten hopen hiermee verstoring van de nachtrust van omwonenden te verminderen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “‘Snelheid goederentreinen tussen Meteren en Boxtel moet omlaag’”

Jan-Willem Tinselboer|17.05.18|16:48

Voordat de zuidwestboog bij Meteren in dienst kan komen zijn we xyz jaren verder.
Het is zinvol om de onderzoeksresultaten
‘Innovative Gueterwagen’ ‘Hightech fuer die Zukunft’ op de voet te blijven volgen.
Laermminderung, Reduzierung des Energieverbrauchs und Erhoehung der Wirtschaftlichkeit zijn de criteria.
De innovatieve goederenwagens Saghmmns-ty, Sggnss, Laaeffrs en Zacens worden september 2018 in Berlijn getoond tijdens Innotrans.
(bron: Eisenbahn Kurier, juni 2018)

Eric Struch|25.05.18|16:23

Ik heb 2 jaar op 60 m afstand van de spoorlijn Amsterdam-Utrecht gewoond en 28 jaar op 160 m van Utrecht-Den Bosch. Ik weet dus wat het is als een zware ertstrein met 80 km/h vlak voor je raam voorbij dendert, en denk dat ik mezelf daarom wel als ervaringsdeskundige mag beschouwen.
Ik kan me niet herinneren ooit een keer wakker te zijn geworden van een goederentrein, ook niet met open ramen. Nu ligt dat natuurlijk voor iedereen anders, maar we moeten in dit land ook weer niet gaan overdrijven.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.