Extra miljoenen voor ‘flessenhals’ Meppel komen uit budget Lelylijn
Station Meppel mag rekenen op de aanleg van een vierde perron. Shutterstock
De 40 miljoen euro die het Kabinet eerder dit jaar beschikbaar stelde om de problemen op het spoor bij Meppel op te lossen, komt uit het budget voor de Lelylijn. Dat blijkt uit de deze week gepubliceerde voorjaarsnota. GroenLinks-PvdA reageert ontsteld: “Een slecht signaal voor Noord-Nederland.”
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Waar het geld vandaan komt, is misschien een ding, maar tot nu toe heeft niemand mij kunnen uitleggen hoe het bouwen van meer kennelijk erg storingsgevoelig spul als sporen en wissels ervoor kan zorgen dat er minder storingen optreden. Het bijbouwen van een perron in Meppel maakt de kurk bovenop de flessenhals Zwolle – Meppel alleen maar dikker, dunkt mij.