Bentheimer Eisenbahn - Coradia Lint

Duitsers geven gas in reactivering lijn Coevorden-Bad Bentheim

Met dieseltreinen van het type Coradia Lint startte de Bentheimer Eisenbahn in juli 2019 het personenvervoer tussen Bad Bentheim en Neuenhaus alvast op. Rob Dammers/CC

Aan de Duitsers ligt het niet als het gaat om het in ere herstellen van de spoorlijn die reizigers van Coevorden naar Bad Bentheim brengt. Minister Olaf Lies van de deelstaat Niedersachsen ziet het in elk geval helemaal zitten en geeft toestemming aan de Bentheimer Eisenbahn om met de voorbereidingen op het reactiveren van de spoorlijn te beginnen. Lies: “Dit is weer een mijlpaal op weg naar de reactivering van de grensoverschrijdende lijn.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: RTV Drenthe

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

4 reacties op “Duitsers geven gas in reactivering lijn Coevorden-Bad Bentheim”

Marc Busio|16.01.24|12:45

Het Duitse spoorwegnet verkeert in een volkomen deerniswekkende toestand, maar een noodlijdend regionaal spoorlijntje kan er natuurlijk altijd nog wel bij.

Marc van Erkelens|17.01.24|13:27

De cost gaet voor de baet uyt. Wie weet wat dit oplevert over een aantal jaren als er steeds meer mensen in Nederland en Duitsland wonen. Hoe dan ook is het een signaal dat de Duitsers hun regio’s serieus nemen. Ik hoop dat Nederland hierbij aansluit.

Ron Swart|17.01.24|14:46

Ik heb weleens een cabinride bekeken en het in 2019 heropende traject Bad Bentheim – Neuenhaus is een echte lokaallijn waar slechts op enkele stukken de maximumsnelheid van 80 km/h kan worden gehaald.

Illya Vaes|17.01.24|18:06

Het gaat om de reissnelheid, niet om de rijsnelheid. Op al die wegen die vanzelfsprekend gevonden worden, kun je ook niet bepaald altijd 80/90 rijden. Ook maar niet aanleggen dus.
En Duitsers belijden kennelijk dingen als “bereikbaarheid” minder alleen met de mond dan Nederlandse politici en bestuurders (en autogeile stoorzenders).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Duitsers geven gas in reactivering lijn Coevorden-Bad Bentheim | SpoorPro.nl
Bentheimer Eisenbahn - Coradia Lint

Duitsers geven gas in reactivering lijn Coevorden-Bad Bentheim

Met dieseltreinen van het type Coradia Lint startte de Bentheimer Eisenbahn in juli 2019 het personenvervoer tussen Bad Bentheim en Neuenhaus alvast op. Rob Dammers/CC

Aan de Duitsers ligt het niet als het gaat om het in ere herstellen van de spoorlijn die reizigers van Coevorden naar Bad Bentheim brengt. Minister Olaf Lies van de deelstaat Niedersachsen ziet het in elk geval helemaal zitten en geeft toestemming aan de Bentheimer Eisenbahn om met de voorbereidingen op het reactiveren van de spoorlijn te beginnen. Lies: “Dit is weer een mijlpaal op weg naar de reactivering van de grensoverschrijdende lijn.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Bron: RTV Drenthe

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

4 reacties op “Duitsers geven gas in reactivering lijn Coevorden-Bad Bentheim”

Marc Busio|16.01.24|12:45

Het Duitse spoorwegnet verkeert in een volkomen deerniswekkende toestand, maar een noodlijdend regionaal spoorlijntje kan er natuurlijk altijd nog wel bij.

Marc van Erkelens|17.01.24|13:27

De cost gaet voor de baet uyt. Wie weet wat dit oplevert over een aantal jaren als er steeds meer mensen in Nederland en Duitsland wonen. Hoe dan ook is het een signaal dat de Duitsers hun regio’s serieus nemen. Ik hoop dat Nederland hierbij aansluit.

Ron Swart|17.01.24|14:46

Ik heb weleens een cabinride bekeken en het in 2019 heropende traject Bad Bentheim – Neuenhaus is een echte lokaallijn waar slechts op enkele stukken de maximumsnelheid van 80 km/h kan worden gehaald.

Illya Vaes|17.01.24|18:06

Het gaat om de reissnelheid, niet om de rijsnelheid. Op al die wegen die vanzelfsprekend gevonden worden, kun je ook niet bepaald altijd 80/90 rijden. Ook maar niet aanleggen dus.
En Duitsers belijden kennelijk dingen als “bereikbaarheid” minder alleen met de mond dan Nederlandse politici en bestuurders (en autogeile stoorzenders).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.