Berkel-Enschot, trein passeert Koningsoord

ProRail test vijf innovatieve ideeën om spoortrillingen te minimaliseren

Nieuwe wijken worden vaak dicht tegen het spoor aangebouwd, dus de meldingen van overlast door trillingen nemen toe, óók doordat er meer treinverkeer passeert. Jeroen Baldwin / SpoorPro

ProRail wil overlast door spoortrillingen voor omwonenden van het spoor liefst bij de bron aanpakken: het spoor en de ondergrond van het spoor. Om de juiste aanpak te vinden, heeft de spoorbeheerder bedrijven uitgenodigd om met innovatieve ideeën in de strijd tegen trillingen te komen. Een commissie van experts heeft de vijf beste ideeën geselecteerd en ProRail gaat deze nu in de praktijk testen om te zien of ze inderdaad doen wat ze beloven.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.