Sporenbundel Zandeken op de linkeroever van het kanaal Gent-Terneuzen

Belgisch emplacement moet opmaat spoorverbinding Nederland vormen

Het emplacement Zandeken ligt vlakbij het in 2010 in gebruik genomen Kluizendok in North Sea Port. 2023, Infrabel

In het Gentse deel van North Sea Port is vrijdag door de Belgische spoorbeheerder Infrabel het vernieuwde emplacement Zandeken geopend. Het complex moet tevens de springplank vormen voor een nieuwe goederenverbinding met Nederland op de linkeroever van het kanaal Gent-Terneuzen, schrijft Infrabel. North Sea Port is het grensoverschrijdende havengebied dat is ontstaan uit de fusie tussen Gent, Terneuzen en Vlissingen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Belgisch emplacement moet opmaat spoorverbinding Nederland vormen”

Illya Vaes|08.05.23|14:56

Hoezo “nieuwe goederenspoorlijn naar Nederland op de linkeroever van het kanaal Gent-Terneuzen”?
De huidige lijn ligt al op de linker oever. De nieuwe lijn (naar Axelse Vlakte / Axel Aansluiting) moest juist op de rechter oever komen.
Zie de tekening op jullie eigen pagina https://www.spoorpro.nl/goederenvervoer/2020/06/18/spoorvervoer-north-sea-port-zal-door-missing-link-met-50-procent-toenemen/

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Belgisch emplacement moet opmaat spoorverbinding Nederland vormen | SpoorPro.nl
Sporenbundel Zandeken op de linkeroever van het kanaal Gent-Terneuzen

Belgisch emplacement moet opmaat spoorverbinding Nederland vormen

Het emplacement Zandeken ligt vlakbij het in 2010 in gebruik genomen Kluizendok in North Sea Port. 2023, Infrabel

In het Gentse deel van North Sea Port is vrijdag door de Belgische spoorbeheerder Infrabel het vernieuwde emplacement Zandeken geopend. Het complex moet tevens de springplank vormen voor een nieuwe goederenverbinding met Nederland op de linkeroever van het kanaal Gent-Terneuzen, schrijft Infrabel. North Sea Port is het grensoverschrijdende havengebied dat is ontstaan uit de fusie tussen Gent, Terneuzen en Vlissingen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Belgisch emplacement moet opmaat spoorverbinding Nederland vormen”

Illya Vaes|08.05.23|14:56

Hoezo “nieuwe goederenspoorlijn naar Nederland op de linkeroever van het kanaal Gent-Terneuzen”?
De huidige lijn ligt al op de linker oever. De nieuwe lijn (naar Axelse Vlakte / Axel Aansluiting) moest juist op de rechter oever komen.
Zie de tekening op jullie eigen pagina https://www.spoorpro.nl/goederenvervoer/2020/06/18/spoorvervoer-north-sea-port-zal-door-missing-link-met-50-procent-toenemen/

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.