Een NS-trein rijdt onder de bovenleiding door

Slappe spoorbodem zorgt voor langzamere en minder extra treinen

Foto: ABB meegestuurd met persbericht

De slappe bodem onder het Nederlandse spoor zorgt in een deel van het land voor mogelijke problemen voor het treinverkeer. Er is een risico op spoorverzakking, waardoor treinen op sommige plekken minder hard kunnen rijden of er kunnen minder extra treinen rijden dan gepland, bevestigt een woordvoerder van ProRail na berichtgeving van Treinreiziger.nl.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Slappe spoorbodem zorgt voor langzamere en minder extra treinen”

Marc Busio|14.12.21|10:49

`Treinen gaan steeds harder rijden……..`(??????) Volgens mij rijden de treinen op het Nederlandse spoor al sinds jaar en dag niet harder dan 140 km/u. Een uitzondering vormt de HSL waar de IntercityDirect-treinen maar liefst 160 km/u. rijden.

aap wat heb je|14.12.21|12:18

Al sinds mijn tienertoertijd, een halve eeuw geleden, wordt er maximaal 140 gereden. Den Haag- Leeuwarden was en is ongeveer 3 uur. Toen met mat54, veel zwaarder dan ICM en ongeveer even zwaar als VIRM.
De opmerking: Steeds harder en zwaarder, komt bij mij vreemd over.

Jan-Willem Tinselboer|15.12.21|14:57

Slappe spoorbodem
Hoe doen anderen het?
Bezoek b.v.
http://www.bauprojekte.deutschebahn.com
In het vak ‘Stichwortsuche’ de zoekterm (plaatsnaam) ‘Wilhelmshaven’
Lees de teksten, bekijk de foto’s en let vooral op
FMI-Verfahren
Fahrwegtiefgruendung
FMI-Fraese
Bahndamm-Verbesserung
Stel vast dat je de ruimte nodig hebt, vele jaren aan het werk moet, treinen geruime tijd zult moeten omleiden, een dure tijd tegemoet gaat
Een congres, b.v. tijdens de IAF-Messe (www.iaf-messe.de) is ongetwijfeld zinvol

kees boer|19.12.21|15:44

op vele plaatsen is dit niet op berekend

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Slappe spoorbodem zorgt voor langzamere en minder extra treinen | SpoorPro.nl
Een NS-trein rijdt onder de bovenleiding door

Slappe spoorbodem zorgt voor langzamere en minder extra treinen

Foto: ABB meegestuurd met persbericht

De slappe bodem onder het Nederlandse spoor zorgt in een deel van het land voor mogelijke problemen voor het treinverkeer. Er is een risico op spoorverzakking, waardoor treinen op sommige plekken minder hard kunnen rijden of er kunnen minder extra treinen rijden dan gepland, bevestigt een woordvoerder van ProRail na berichtgeving van Treinreiziger.nl.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Slappe spoorbodem zorgt voor langzamere en minder extra treinen”

Marc Busio|14.12.21|10:49

`Treinen gaan steeds harder rijden……..`(??????) Volgens mij rijden de treinen op het Nederlandse spoor al sinds jaar en dag niet harder dan 140 km/u. Een uitzondering vormt de HSL waar de IntercityDirect-treinen maar liefst 160 km/u. rijden.

aap wat heb je|14.12.21|12:18

Al sinds mijn tienertoertijd, een halve eeuw geleden, wordt er maximaal 140 gereden. Den Haag- Leeuwarden was en is ongeveer 3 uur. Toen met mat54, veel zwaarder dan ICM en ongeveer even zwaar als VIRM.
De opmerking: Steeds harder en zwaarder, komt bij mij vreemd over.

Jan-Willem Tinselboer|15.12.21|14:57

Slappe spoorbodem
Hoe doen anderen het?
Bezoek b.v.
http://www.bauprojekte.deutschebahn.com
In het vak ‘Stichwortsuche’ de zoekterm (plaatsnaam) ‘Wilhelmshaven’
Lees de teksten, bekijk de foto’s en let vooral op
FMI-Verfahren
Fahrwegtiefgruendung
FMI-Fraese
Bahndamm-Verbesserung
Stel vast dat je de ruimte nodig hebt, vele jaren aan het werk moet, treinen geruime tijd zult moeten omleiden, een dure tijd tegemoet gaat
Een congres, b.v. tijdens de IAF-Messe (www.iaf-messe.de) is ongetwijfeld zinvol

kees boer|19.12.21|15:44

op vele plaatsen is dit niet op berekend

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.