Centraal Station, Breda, werkzaamheden

Noordzijde Centraal Station Breda opent begin september

Reizigers die gebruikmaken van Breda CS kunnen vanaf het eerste weekend van september voor het eerst gebruikmaken van de nieuwe entree aan de noordzijde van het station. Zij bereiken de perrons op dit moment nog via de entree aan de centrumzijde. Dit gebouw gaat in september dicht en wordt gesloopt om ruimte te maken voor het nieuwe station waarvan de realisatie voor midden 2016 staat gepland. Tot die tijd is de ingang aan de noordkant de belangrijkste toegang tot het station.

Woordvoerder René Vegter van ProRail: “Reizigers maken nu nog vaak gebruik van de entree aan de zuidzijde. Daar gaan wij het andere deel van het station bouwen. Dat betekent dat bijna alles zich naar het noorden verplaatst. Dat betekent dat de bussen hier komen, maar ook reizigers kunnen via deze ingang het station bereiken.”

Afbouw

Bouwmanager Jo Mans van ProRail: “We zijn momenteel bezig met heel veel afbouw-activiteiten zoals het afbouwen van roltrappen en het afbouwen van liften die straks toegang geven tot de perrons. Er wordt gewerkt door natuursteen-werkers, er wordt volop geschilderd en nog bestrating aangelegd. Ook worden de verlichting- omroep- en beveiligingsinstallaties geïnstalleerd.”

De werkzaamheden duren tot midden 2016. Dan wordt ook de zuidzijde van het nieuwe station in gebruik genomen.

Bekijk hier de video-update van ProRail over de werkzaamheden:

U las zojuist één van uw gratis premium artikelen

Uw abonnement helpt onze journalisten bij het zoeken naar de waarheid in de spoorsector.

Onbeperkt lezen? Stap nu in en profiteer van de introductieaanbieding ‘eerste maand gratis.

start 1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Noordzijde Centraal Station Breda opent begin september”

Jan Willem Tinselboer|14.08.14|17:27

Ter hoogte van de “trappenhuizen” zijn de (nieuwe) perrons nogal smal.
Het ware beter geweest een voorbeeld te nemen aan b.v. Duisburg Hbf waar de liften in het midden van de voetgangerstunnel geplaatst zijn en steeds in het midden van het betreffende perron.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.