Duitse dieseltrein op station Enschede

Deze herfst resultaten onderzoek verdiept spoor Enschede

Een Duitse dieseltrein op station Enschede. Hoe lang nog? Smiley.tourist/Creative Commons

Enschede wil een spoor voor ‘doorgaand verkeer’ richting Duitsland. Nu is Enschede nog een kopstation, alhoewel er een lijn Enschede-Gronau-Münster bestaat. Spoor 4a en 4b zijn nu van elkaar gescheiden door stootblokken. Het deel van die lijn van Enschede tot aan de Duitse grens is niet geëlektrificeerd. Daar rijden dus dieseltreinen.  De bedoeling is nu om dat spoor te elektrificeren en aan te sluiten op het spoor dat nu eindigt in station Enschede. Om dat te bewerkstelligen is het misschien nodig of wenselijk om verdiept spoor aan te leggen. Inmiddels loopt er een tweede onderzoek naar de wensen, mogelijkheden, kansen en eisen van dit project. De resultaten daarvan worden dit najaar verwacht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Deze herfst resultaten onderzoek verdiept spoor Enschede | SpoorPro.nl
Duitse dieseltrein op station Enschede

Deze herfst resultaten onderzoek verdiept spoor Enschede

Een Duitse dieseltrein op station Enschede. Hoe lang nog? Smiley.tourist/Creative Commons

Enschede wil een spoor voor ‘doorgaand verkeer’ richting Duitsland. Nu is Enschede nog een kopstation, alhoewel er een lijn Enschede-Gronau-Münster bestaat. Spoor 4a en 4b zijn nu van elkaar gescheiden door stootblokken. Het deel van die lijn van Enschede tot aan de Duitse grens is niet geëlektrificeerd. Daar rijden dus dieseltreinen.  De bedoeling is nu om dat spoor te elektrificeren en aan te sluiten op het spoor dat nu eindigt in station Enschede. Om dat te bewerkstelligen is het misschien nodig of wenselijk om verdiept spoor aan te leggen. Inmiddels loopt er een tweede onderzoek naar de wensen, mogelijkheden, kansen en eisen van dit project. De resultaten daarvan worden dit najaar verwacht.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.