Betonnen dwarsliggers in Duitsland

Onderzoeksresultaten wijzen definitief naar dwarsligger als oorzaak Duitse ontsporing

Betonnen dwarsliggers bij een spoorproject bij Rostock. 2018, Deutsche Bahn AG / Oliver Lang

De Duitse federale onderzoeksinstantie voor spoorongelukken BEU heeft donderdag bekendgemaakt dat ondeugdelijke dwarsliggers de oorzaak waren van de ontsporing vorig jaar juni van een dubbeldekstrein bij Garmisch-Partenkirchen. Daarbij kwamen vijf mensen om het leven. Al maandenlang bestond het vermoeden dat de dwarsliggers ermee te maken hadden. In Nederland bestaan geen problemen met betonnen dwarsliggers, zei ProRail eind 2022 in gesprek met SpoorPro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Onderzoeksresultaten wijzen definitief naar dwarsligger als oorzaak Duitse ontsporing”

jan bakx|02.06.23|14:15

Maar in Nederland liggen deze dwarsliggers in kwartsstenen die kankerverwekkend zijn binnenkort moeten worden vervangen. Heeft dit invloed op de functie, sterkte van de dwarsliggers ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderzoeksresultaten wijzen definitief naar dwarsligger als oorzaak Duitse ontsporing | SpoorPro.nl
Betonnen dwarsliggers in Duitsland

Onderzoeksresultaten wijzen definitief naar dwarsligger als oorzaak Duitse ontsporing

Betonnen dwarsliggers bij een spoorproject bij Rostock. 2018, Deutsche Bahn AG / Oliver Lang

De Duitse federale onderzoeksinstantie voor spoorongelukken BEU heeft donderdag bekendgemaakt dat ondeugdelijke dwarsliggers de oorzaak waren van de ontsporing vorig jaar juni van een dubbeldekstrein bij Garmisch-Partenkirchen. Daarbij kwamen vijf mensen om het leven. Al maandenlang bestond het vermoeden dat de dwarsliggers ermee te maken hadden. In Nederland bestaan geen problemen met betonnen dwarsliggers, zei ProRail eind 2022 in gesprek met SpoorPro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Onderzoeksresultaten wijzen definitief naar dwarsligger als oorzaak Duitse ontsporing”

jan bakx|02.06.23|14:15

Maar in Nederland liggen deze dwarsliggers in kwartsstenen die kankerverwekkend zijn binnenkort moeten worden vervangen. Heeft dit invloed op de functie, sterkte van de dwarsliggers ?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.