Elektrische trekkracht

‘Emissieloze bouwplaats komt nu nog voor rekening van aannemer’

Met de Zagro E-maxi kon er een volledige buitendienststelling van 52 uur worden gewerkt. BAM Infra Nederland

Op het project Apeldoorn Verbindt heeft BAM Infra Nederland afgelopen weekend met succes de Zagro E-maxi ingezet, een elektrische trekkracht die de inzet van een diesellocomotief overbodig maakt. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en ProRail zien graag dat aannemers zorgen voor een emissieloze bouwplaats. “Dat gaat steeds beter”, zegt Eduard Coomans, duurzame EMVI-specialist van BAM Infra Nederland. “Het is iets dat we samen moeten doen zodat we de werkzaamheden én de kosten in de toekomst samen dragen.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Emissieloze bouwplaats komt nu nog voor rekening van aannemer’ | SpoorPro.nl
Elektrische trekkracht

‘Emissieloze bouwplaats komt nu nog voor rekening van aannemer’

Met de Zagro E-maxi kon er een volledige buitendienststelling van 52 uur worden gewerkt. BAM Infra Nederland

Op het project Apeldoorn Verbindt heeft BAM Infra Nederland afgelopen weekend met succes de Zagro E-maxi ingezet, een elektrische trekkracht die de inzet van een diesellocomotief overbodig maakt. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en ProRail zien graag dat aannemers zorgen voor een emissieloze bouwplaats. “Dat gaat steeds beter”, zegt Eduard Coomans, duurzame EMVI-specialist van BAM Infra Nederland. “Het is iets dat we samen moeten doen zodat we de werkzaamheden én de kosten in de toekomst samen dragen.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.