Swietelsky Rail - Liempde

Kabinet steekt miljarden in infrastructuur, veel geld naar spoorbouw

Spoorwerkers aan het werk om de infrastructuur rondom Liempde te verbeteren. SpoorPro / ProMedia Group

Kabinet Rutte IV steekt de komende jaren 7,5 miljard euro in de infrastructuur. De helft van die investering wordt gereserveerd voor onder andere nieuwe spoorlijnen, het optimaliseren van bestaande verbindingen en het stroomlijnen van aanverwant (openbaar) vervoer. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

2 reacties op “Kabinet steekt miljarden in infrastructuur, veel geld naar spoorbouw”

Pat Rick|15.11.22|11:37

Goed nieuws! Nu moet men kijken hoe men de realisatie kan versnellen om ruim voor 2030 klaar te zijn. Ieder jaar dat het eerder klaar is geeft ruimte op het spoor, betere verbindingen, minder verkeershinder, ondersteunt schone luchtakkoord.

Procedures inkorten of parallel doen en niet oeverloos vergaderen. Focus moet zijn op bouw. Men zou nu al kunnen beginnen met de bouw van de aangepaste software (want dat is altijd complexer dan gedacht).

Pat Rick|15.11.22|11:43

In 2037 zou er een uitgebouwd metronetwerk moeten zijn, met lijnen naar Zaanstad (via eigen station Havenstad en bewoners niet laten lopen naar metrostation Isolatorweg), Zandvoort (met opvolger van de Blauwe Tram via Haarlem en de lessen van de Hoekselijn) en Almere (IJmeerlijn; de Floriade zou niet zo’n fiasco zijn geworden als men die al had gehad. Almere moet zijn rol spelen als voorstad van A’dam en dus streven naar aansluiting op metronetwerk).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Kabinet steekt miljarden in infrastructuur, veel geld naar spoorbouw | SpoorPro.nl
Swietelsky Rail - Liempde

Kabinet steekt miljarden in infrastructuur, veel geld naar spoorbouw

Spoorwerkers aan het werk om de infrastructuur rondom Liempde te verbeteren. SpoorPro / ProMedia Group

Kabinet Rutte IV steekt de komende jaren 7,5 miljard euro in de infrastructuur. De helft van die investering wordt gereserveerd voor onder andere nieuwe spoorlijnen, het optimaliseren van bestaande verbindingen en het stroomlijnen van aanverwant (openbaar) vervoer. 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

2 reacties op “Kabinet steekt miljarden in infrastructuur, veel geld naar spoorbouw”

Pat Rick|15.11.22|11:37

Goed nieuws! Nu moet men kijken hoe men de realisatie kan versnellen om ruim voor 2030 klaar te zijn. Ieder jaar dat het eerder klaar is geeft ruimte op het spoor, betere verbindingen, minder verkeershinder, ondersteunt schone luchtakkoord.

Procedures inkorten of parallel doen en niet oeverloos vergaderen. Focus moet zijn op bouw. Men zou nu al kunnen beginnen met de bouw van de aangepaste software (want dat is altijd complexer dan gedacht).

Pat Rick|15.11.22|11:43

In 2037 zou er een uitgebouwd metronetwerk moeten zijn, met lijnen naar Zaanstad (via eigen station Havenstad en bewoners niet laten lopen naar metrostation Isolatorweg), Zandvoort (met opvolger van de Blauwe Tram via Haarlem en de lessen van de Hoekselijn) en Almere (IJmeerlijn; de Floriade zou niet zo’n fiasco zijn geworden als men die al had gehad. Almere moet zijn rol spelen als voorstad van A’dam en dus streven naar aansluiting op metronetwerk).

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.