Spoorverdubbeling voor Gronings deel van Wunderline voorlopig van de baan

Afkomstig van Wikimedia Commons Wimmensinga / Wikimedia Commons

De geplande spoorverdubbeling tussen tussen Scheemda en Winschoten voor het Wunderline-project gaat in de ijskast, heeft de Provincie Groningen laten weten. Er is gezien de huidige kostencrisis onvoldoende budget.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “Spoorverdubbeling voor Gronings deel van Wunderline voorlopig van de baan”

Illya Vaes|03.10.22|14:34

Gewoon het geld uit het wegenbudget overhevelen, zoals de vroem-vroempartij ongegeneerd in omgekeerde richting deed bij de Rijn/Gouwe-lijn en Rijnlandroute (rupsje nooitgenoeg wegverkeer die zelfs de kruimels nog van het OV jat). Is ook stukken duurzamer. Oh wacht, dan kunnen de heren gedeputeerden er niet met hun eigen leasebak profijt van trekken… :-P

Pat Rick|06.10.22|10:25

Laat Groningen nu focus geven aan de Lelylijn en voorbereidingen treffen om de Wunderline geschikt te maken voor HSL richting Bremen, Hamburg, Kopenhagen/Malmö (precies de gebieden die de waterstofeconomie gaan kick-starten in Noord-West-Europa). En hier afspraken maken met Duitsland, want anders duurt realisatie geen 15 jaar, maar 30 jaar.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorverdubbeling voor Gronings deel van Wunderline voorlopig van de baan | SpoorPro.nl

Spoorverdubbeling voor Gronings deel van Wunderline voorlopig van de baan

Afkomstig van Wikimedia Commons Wimmensinga / Wikimedia Commons

De geplande spoorverdubbeling tussen tussen Scheemda en Winschoten voor het Wunderline-project gaat in de ijskast, heeft de Provincie Groningen laten weten. Er is gezien de huidige kostencrisis onvoldoende budget.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

2 reacties op “Spoorverdubbeling voor Gronings deel van Wunderline voorlopig van de baan”

Illya Vaes|03.10.22|14:34

Gewoon het geld uit het wegenbudget overhevelen, zoals de vroem-vroempartij ongegeneerd in omgekeerde richting deed bij de Rijn/Gouwe-lijn en Rijnlandroute (rupsje nooitgenoeg wegverkeer die zelfs de kruimels nog van het OV jat). Is ook stukken duurzamer. Oh wacht, dan kunnen de heren gedeputeerden er niet met hun eigen leasebak profijt van trekken… :-P

Pat Rick|06.10.22|10:25

Laat Groningen nu focus geven aan de Lelylijn en voorbereidingen treffen om de Wunderline geschikt te maken voor HSL richting Bremen, Hamburg, Kopenhagen/Malmö (precies de gebieden die de waterstofeconomie gaan kick-starten in Noord-West-Europa). En hier afspraken maken met Duitsland, want anders duurt realisatie geen 15 jaar, maar 30 jaar.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.