Een goederentrein met containers in Tilburg

ProRail: te weinig geld voor tijdige realisatie TEN-T-eisen

Foto: Marieke van Gompel 2022, ProMedia

De financieel beschikbare middelen vanuit Nederland en Europa gaan volgens ProRail naar verwachting ontoereikend zijn voor de volledige implementatie van alle eisen die gesteld worden aan het TEN-T netwerk in ons land.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Simone van der Lee

Simone van der Lee is verslaggever, journalist en redacteur voor NT.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “ProRail: te weinig geld voor tijdige realisatie TEN-T-eisen”

Pat Rick|19.09.22|09:49

ProRail heeft zijn eigen prioriteiten, vooral achterstallig onderhoud (wat urgent is, zoals Havenlijn, Waalhaven, Maaslijn) en financieren projecten die duurder worden (zoals station Almere). Als Europa ook nog TEN-T wil, moet er geld bij, bedoelt Voppen. Eigenlijk is ProRail niet veel veranderd sinds Eringa: financiën is de hoofdtaak lijkt het wel, met bonus voor de directie, terwijl goede dienstverlening door techniek eigenlijk de core zou moeten zijn. Infrabel werkt beter en goedkoper

A C F Sierts|08.10.22|19:03

Wat weer een technocratisch systeemautisme. Zulke waanzinnige bedragen voor zoiets ‘s lands economisch bijna-nutteloze maatregel als 740/750 meter lange goederentreinen, dat kunnen alleen wereldvreemde technoburocraten verzinnen. Men kan beter de NL-bovenleidingsspanning verhogen naar 3KV (en daarmee identiek aan Belgie) , dat levert vele malen meer nut op, ook wat energiebesparing betreft!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail: te weinig geld voor tijdige realisatie TEN-T-eisen | SpoorPro.nl
Een goederentrein met containers in Tilburg

ProRail: te weinig geld voor tijdige realisatie TEN-T-eisen

Foto: Marieke van Gompel 2022, ProMedia

De financieel beschikbare middelen vanuit Nederland en Europa gaan volgens ProRail naar verwachting ontoereikend zijn voor de volledige implementatie van alle eisen die gesteld worden aan het TEN-T netwerk in ons land.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Simone van der Lee

Simone van der Lee is verslaggever, journalist en redacteur voor NT.nl en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “ProRail: te weinig geld voor tijdige realisatie TEN-T-eisen”

Pat Rick|19.09.22|09:49

ProRail heeft zijn eigen prioriteiten, vooral achterstallig onderhoud (wat urgent is, zoals Havenlijn, Waalhaven, Maaslijn) en financieren projecten die duurder worden (zoals station Almere). Als Europa ook nog TEN-T wil, moet er geld bij, bedoelt Voppen. Eigenlijk is ProRail niet veel veranderd sinds Eringa: financiën is de hoofdtaak lijkt het wel, met bonus voor de directie, terwijl goede dienstverlening door techniek eigenlijk de core zou moeten zijn. Infrabel werkt beter en goedkoper

A C F Sierts|08.10.22|19:03

Wat weer een technocratisch systeemautisme. Zulke waanzinnige bedragen voor zoiets ‘s lands economisch bijna-nutteloze maatregel als 740/750 meter lange goederentreinen, dat kunnen alleen wereldvreemde technoburocraten verzinnen. Men kan beter de NL-bovenleidingsspanning verhogen naar 3KV (en daarmee identiek aan Belgie) , dat levert vele malen meer nut op, ook wat energiebesparing betreft!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.