NS International

Eind volgend jaar 30 minuten tijdswinst op traject Amsterdam-Berlijn

Een NS Intercity onderweg naar Berlijn. Jan Derk Remmers / Wikimedia Commons Jan Derk Remmers / Wikimedia Commons

Het gaat het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, ProRail, NS en hun Duitse tegenhangers ondanks tegenslagen alsnog lukken om de reistijd van de Intercity Berlijn met 30 minuten te verkorten, zo laat de spoorbeheerder weten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

3 reacties op “Eind volgend jaar 30 minuten tijdswinst op traject Amsterdam-Berlijn”

Hans Huls|15.09.22|13:46

Het zou interessant zijn te weten hoe deze 30 min.besparing wordt bewerkstelligd.
Onafhankelijk van de mogelijkheden binnen de treinpaden zou het te overwegen zijn de stops in Hilversum, Apeldoorn en Almelo te laten vervallen ( de aansluitende stops in Amersfoort resp. Deventer en Hengelo zijn makkelijk bereikbaar), e.e.a. gecombineerd met overslaan Bad Bentheim door inzet multifuncionele Vectron tractie. Tevens stops Bünde, Bad Oeyenhausen Minden verder optimaliseren

Teko Salverda|16.09.22|11:19

Zijn de ICE-L’s nu treinstellen of rijtuigen met locomotief? Uit het artikel zijn beide op te maken.

TVwierden Wierden|21.09.22|09:24

Hierbij de dienstregeling:
Datenbanksuche — Datenbank Fernverkehr https://www.fernbahn.de/datenbank/suche/?zug_id=99980100143#form2

Minder stoppen in Duitsland en maar 2 minuten stoppen in Bad Bentheim.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Eind volgend jaar 30 minuten tijdswinst op traject Amsterdam-Berlijn | SpoorPro.nl
NS International

Eind volgend jaar 30 minuten tijdswinst op traject Amsterdam-Berlijn

Een NS Intercity onderweg naar Berlijn. Jan Derk Remmers / Wikimedia Commons Jan Derk Remmers / Wikimedia Commons

Het gaat het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, ProRail, NS en hun Duitse tegenhangers ondanks tegenslagen alsnog lukken om de reistijd van de Intercity Berlijn met 30 minuten te verkorten, zo laat de spoorbeheerder weten.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

3 reacties op “Eind volgend jaar 30 minuten tijdswinst op traject Amsterdam-Berlijn”

Hans Huls|15.09.22|13:46

Het zou interessant zijn te weten hoe deze 30 min.besparing wordt bewerkstelligd.
Onafhankelijk van de mogelijkheden binnen de treinpaden zou het te overwegen zijn de stops in Hilversum, Apeldoorn en Almelo te laten vervallen ( de aansluitende stops in Amersfoort resp. Deventer en Hengelo zijn makkelijk bereikbaar), e.e.a. gecombineerd met overslaan Bad Bentheim door inzet multifuncionele Vectron tractie. Tevens stops Bünde, Bad Oeyenhausen Minden verder optimaliseren

Teko Salverda|16.09.22|11:19

Zijn de ICE-L’s nu treinstellen of rijtuigen met locomotief? Uit het artikel zijn beide op te maken.

TVwierden Wierden|21.09.22|09:24

Hierbij de dienstregeling:
Datenbanksuche — Datenbank Fernverkehr https://www.fernbahn.de/datenbank/suche/?zug_id=99980100143#form2

Minder stoppen in Duitsland en maar 2 minuten stoppen in Bad Bentheim.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.