Een goederentrein passeert een spoorwegovergang in Oisterwijk

Rekenmodel in ontwikkeling voor ontstaan spoortrillingen

Foto: Marieke van Gompel

ProRail, TU Delft, Deltares en TNO hebben afgesproken om gezamenlijk een rekenmodel te ontwikkelen voor het ontstaan van spoortrillingen, het Spoor Trillingen Emissie Model (STEM). Het model moet voorspellen in welke situaties er spoortrillingen kunnen ontstaan en of de bronmaatregelen wel of niet effectief zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rekenmodel in ontwikkeling voor ontstaan spoortrillingen | SpoorPro.nl
Een goederentrein passeert een spoorwegovergang in Oisterwijk

Rekenmodel in ontwikkeling voor ontstaan spoortrillingen

Foto: Marieke van Gompel

ProRail, TU Delft, Deltares en TNO hebben afgesproken om gezamenlijk een rekenmodel te ontwikkelen voor het ontstaan van spoortrillingen, het Spoor Trillingen Emissie Model (STEM). Het model moet voorspellen in welke situaties er spoortrillingen kunnen ontstaan en of de bronmaatregelen wel of niet effectief zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.