SpoorProTV

SpoorProTV: spoorstaking en sneller naar ERTMS met open source ATB

De overgang van nationale treinbeveiligingssystemen als ATB naar ERTMS kan eenvoudiger en sneller wanneer meer leveranciers kunnen beschikken over de technische specificaties en de broncodes van de bestaande systemen. Dat zegt Stanislas Pinte algemeen directeur van The Signalling Company. Hij was vanmiddag te gast in SpoorProTV om uit te leggen hoe dat zit.

Daarnaast was er deze keer aandacht voor de staking van FNV Spoor op de verkeersleidingsposten van ProRail. Leden van FNV Spoor voeren van woensdag tot en met zaterdag actie, omdat ze niet akkoord zijn met het voorstel van ProRail over een nieuwe cao. De spoorvakbond kondigt voor zaterdag zelfs een 24-uurs staking aan.

Werken en testen

Verder blikten we terug op werkzaamheden aan het spoor in België en een ATO-test in Zwitserland. Infrabel vernieuwde eerder deze maand een aantal bruggen die dwars door een eeuwenoud abdij lopen. In een videoverslag is te zien hoe dat in zijn werk ging.

DB Cargo rondde onlangs een drie en halve maand durende ATO-test af op het Zwitserse hoofdrailnet. Tussen de normale dienstregeling door reden zij met een 240 meter lange, zelfrijdende goederentrein. Er werden onder meer on-board units van vier verschillende leveranciers getest.

Bekijk hier de uitzending:

SpoorProTV

De live-uitzending van SpoorProTV wordt iedere woensdagmiddag om 14.00 uur uitgezonden op het YouTube-kanaal van SpoorPro en is daar na afloop ook terug te kijken. Ook op andere dagen publiceren we relevante spoorvideo’s en -reportages. Wanneer je je abonneert op ons kanaal, krijg je een melding zodra er nieuwe video’s online staan.

Banner SpoorProTV groot

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SpoorProTV: spoorstaking en sneller naar ERTMS met open source ATB | SpoorPro.nl
SpoorProTV

SpoorProTV: spoorstaking en sneller naar ERTMS met open source ATB

De overgang van nationale treinbeveiligingssystemen als ATB naar ERTMS kan eenvoudiger en sneller wanneer meer leveranciers kunnen beschikken over de technische specificaties en de broncodes van de bestaande systemen. Dat zegt Stanislas Pinte algemeen directeur van The Signalling Company. Hij was vanmiddag te gast in SpoorProTV om uit te leggen hoe dat zit.

Daarnaast was er deze keer aandacht voor de staking van FNV Spoor op de verkeersleidingsposten van ProRail. Leden van FNV Spoor voeren van woensdag tot en met zaterdag actie, omdat ze niet akkoord zijn met het voorstel van ProRail over een nieuwe cao. De spoorvakbond kondigt voor zaterdag zelfs een 24-uurs staking aan.

Werken en testen

Verder blikten we terug op werkzaamheden aan het spoor in België en een ATO-test in Zwitserland. Infrabel vernieuwde eerder deze maand een aantal bruggen die dwars door een eeuwenoud abdij lopen. In een videoverslag is te zien hoe dat in zijn werk ging.

DB Cargo rondde onlangs een drie en halve maand durende ATO-test af op het Zwitserse hoofdrailnet. Tussen de normale dienstregeling door reden zij met een 240 meter lange, zelfrijdende goederentrein. Er werden onder meer on-board units van vier verschillende leveranciers getest.

Bekijk hier de uitzending:

SpoorProTV

De live-uitzending van SpoorProTV wordt iedere woensdagmiddag om 14.00 uur uitgezonden op het YouTube-kanaal van SpoorPro en is daar na afloop ook terug te kijken. Ook op andere dagen publiceren we relevante spoorvideo’s en -reportages. Wanneer je je abonneert op ons kanaal, krijg je een melding zodra er nieuwe video’s online staan.

Banner SpoorProTV groot

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.