Spoorbrug Friesenbrücke Weener

DB start volgend jaar met sloop restanten Friesenbrücke

Wikimedia Commons, gelabeld voor hergebruik

Deutsche Bahn verwacht volgend jaar te kunnen beginnen met de sloop van de Friesenbrücke bij Weener. Sinds de brug in 2015 werd geramd door een vrachtschip is er geen treinverkeer meer mogelijk tussen Groningen en het Duitse Oldenburg. Tegen 2024 zou de nieuwe brug klaar moeten zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “DB start volgend jaar met sloop restanten Friesenbrücke”

Pat Rick|07.12.20|15:18

Het zijn bijna 3-de wereldtoestanden als het 6 jaar duurt om een gehavende brug af te breken en 10 tot 15 jaar om te herbouwen. En de reizigers al die tijd in de kou te laten staan.

Van Veldhoven zou ook in het kader van het spoorjaar 2021 een visie moeten neerleggen om de verbinding regionaal en zelfs international op te waarderen. Bijvoorbeeld met de Lelylijn en de Fehmarnbelttunnel de corridoor naar Noord-Duitsland en Skandinavië.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

DB start volgend jaar met sloop restanten Friesenbrücke | SpoorPro.nl
Spoorbrug Friesenbrücke Weener

DB start volgend jaar met sloop restanten Friesenbrücke

De spoorbrug Friesenbrücke, over de Eems bij het Duitse Weener, is een belangrijke voorwaarde voor de Wunderline

Deutsche Bahn verwacht volgend jaar te kunnen beginnen met de sloop van de Friesenbrücke bij Weener. Sinds de brug in 2015 werd geramd door een vrachtschip is er geen treinverkeer meer mogelijk tussen Groningen en het Duitse Oldenburg. Tegen 2024 zou de nieuwe brug klaar moeten zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “DB start volgend jaar met sloop restanten Friesenbrücke”

Pat Rick|07.12.20|15:18

Het zijn bijna 3-de wereldtoestanden als het 6 jaar duurt om een gehavende brug af te breken en 10 tot 15 jaar om te herbouwen. En de reizigers al die tijd in de kou te laten staan.

Van Veldhoven zou ook in het kader van het spoorjaar 2021 een visie moeten neerleggen om de verbinding regionaal en zelfs international op te waarderen. Bijvoorbeeld met de Lelylijn en de Fehmarnbelttunnel de corridoor naar Noord-Duitsland en Skandinavië.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.