Goederentrein, Antwerpen

‘Politieke steun nodig voor concurrerende spoortarieven’

Op het spoor betaalt een vervoerder voor elke gebruikte kilometer. Elk stuk spoor is dus in feite een tolweg, terwijl van de Europese hoofd- en snelwegen 20 procent tolwegen zijn. Hier moet een nieuwe balans in worden gevonden om de modal shift te kunnen maken. Dat zei Carol Coune van de European Rail Freight Association (ERFA) woensdag tijdens de Track Access Charges Summit 2018 in Amsterdam. “Maar hier is politieke steun voor nodig.” 

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “‘Politieke steun nodig voor concurrerende spoortarieven’”

Jeroen Pas|13.04.18|07:45

Betalen de spoorvervoerders ook een soort wegenbelasting en tol en nog vele andere zaken die het vrachtvervoer over de weg ook moet betalen?
Het is wel een beetje appels met peren vergelijken NL een vrachtwagen kan een vracht vervoeren een trein kan ongeveer 70 vrachten in een keer meenemen, ok, deze moeten dan wel weer overgeslagen worden en gaan dan weer verder met de vrachtauto.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.