ProRail onderzoekt ‘hybride ERTMS Level 3’ variant
ProRail onderzoekt op dit moment samen met Network Rail en SNCF de mogelijkheid om een ‘hybride ERTMS Level 3’-variant op het spoor toe te passen. Naar verwachting wordt er in oktober van dit jaar gestart met live testen op een tracé van Network Rail in Engeland. Als de testen met ‘hybride ERTMS level 3’ slagen, dan zullen de kosten voor de implementatie van ERTMS naar verwachting lager uitvallen dan bij de uitrol van ERTMS Level 2. Bovendien kan er een grotere capaciteitswinst worden behaald.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Wat pas echt opmerkelijk is, is dat dit NU PAS bij ProRail in onderzoek is, terwijl het concept voor een gemixt L2/3-bedrijf notabene al in het jaar 2001 (!!!) is bepleit en beschreven in een keurig & kraakhelder WCRR-paper (=World Concress of Railway Research). Te vinden op www [punt] railway-research [punt] org/IMG/pdf/447.pdf
Dit had al 10 jaar geleden getest en ingevoerd kunnen worden. Maar bij ProRail wisten ze het zeker: Level 3 bestaat niet en dat is de officiele systeemwaarheid…