Willie Notten van Ricardo Rail geeft een presentatie tijdens een seminar van KIVI over ERTMS

ProRail onderzoekt ‘hybride ERTMS Level 3’ variant

ProRail onderzoekt op dit moment samen met Network Rail en SNCF de mogelijkheid om een ‘hybride ERTMS Level 3’-variant op het spoor toe te passen. Naar verwachting wordt er in oktober van dit jaar gestart met live testen op een tracé van Network Rail in Engeland. Als de testen met ‘hybride ERTMS level 3’ slagen, dan zullen de kosten voor de implementatie van ERTMS naar verwachting lager uitvallen dan bij de uitrol van ERTMS Level 2. Bovendien kan er een grotere capaciteitswinst worden behaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “ProRail onderzoekt ‘hybride ERTMS Level 3’ variant”

Arco Sierts|02.02.17|14:08

Wat pas echt opmerkelijk is, is dat dit NU PAS bij ProRail in onderzoek is, terwijl het concept voor een gemixt L2/3-bedrijf notabene al in het jaar 2001 (!!!) is bepleit en beschreven in een keurig & kraakhelder WCRR-paper (=World Concress of Railway Research). Te vinden op www [punt] railway-research [punt] org/IMG/pdf/447.pdf
Dit had al 10 jaar geleden getest en ingevoerd kunnen worden. Maar bij ProRail wisten ze het zeker: Level 3 bestaat niet en dat is de officiele systeemwaarheid…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail onderzoekt ‘hybride ERTMS Level 3’ variant | SpoorPro.nl
Willie Notten van Ricardo Rail geeft een presentatie tijdens een seminar van KIVI over ERTMS

ProRail onderzoekt ‘hybride ERTMS Level 3’ variant

ProRail onderzoekt op dit moment samen met Network Rail en SNCF de mogelijkheid om een ‘hybride ERTMS Level 3’-variant op het spoor toe te passen. Naar verwachting wordt er in oktober van dit jaar gestart met live testen op een tracé van Network Rail in Engeland. Als de testen met ‘hybride ERTMS level 3’ slagen, dan zullen de kosten voor de implementatie van ERTMS naar verwachting lager uitvallen dan bij de uitrol van ERTMS Level 2. Bovendien kan er een grotere capaciteitswinst worden behaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “ProRail onderzoekt ‘hybride ERTMS Level 3’ variant”

Arco Sierts|02.02.17|14:08

Wat pas echt opmerkelijk is, is dat dit NU PAS bij ProRail in onderzoek is, terwijl het concept voor een gemixt L2/3-bedrijf notabene al in het jaar 2001 (!!!) is bepleit en beschreven in een keurig & kraakhelder WCRR-paper (=World Concress of Railway Research). Te vinden op www [punt] railway-research [punt] org/IMG/pdf/447.pdf
Dit had al 10 jaar geleden getest en ingevoerd kunnen worden. Maar bij ProRail wisten ze het zeker: Level 3 bestaat niet en dat is de officiele systeemwaarheid…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Een uitgave van ProMedia Group
ProMedia Group
ProMedia Group
Weena 505 B18
3013 AL Rotterdam
Tel: +31 (0)10-2801000
redactie@spoorpro.nl