Een slijptrein van Vossloh

‘Hogesnelheid slijpen spoorstaven kan binnen dienstregeling’

Foto: ETS Spoor

Een oplossing waarbij spoorstaven met snelheden van 60 tot en met 80 kilometer per uur worden geslepen, zorgt ervoor dat dit binnen de bestaande dienstregeling kan. Daardoor kunnen de treinen gewoon blijven rijden. 

Intensief gebruik van het spoor zorgt ervoor dat spoorstaven sneller afslijten. Wanneer een spoorstaaf niet tijdig wordt onderhouden, kunnen hierin scheuren en andere onregelmatigheden ontstaan. Dat kan tot verstoringen van het treinverkeer leiden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Hogesnelheid slijpen spoorstaven kan binnen dienstregeling’ | SpoorPro.nl
Een slijptrein van Vossloh

‘Hogesnelheid slijpen spoorstaven kan binnen dienstregeling’

Een slijptrein (foto ter illustratie) ETS Spoor

Een oplossing waarbij spoorstaven met snelheden van 60 tot en met 80 kilometer per uur worden geslepen, zorgt ervoor dat dit binnen de bestaande dienstregeling kan. Daardoor kunnen de treinen gewoon blijven rijden. 

Intensief gebruik van het spoor zorgt ervoor dat spoorstaven sneller afslijten. Wanneer een spoorstaaf niet tijdig wordt onderhouden, kunnen hierin scheuren en andere onregelmatigheden ontstaan. Dat kan tot verstoringen van het treinverkeer leiden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.