Sprinter, Intercity, treinen, NS

NS koopt geen treinen meer via Ierland-constructie

De NS schaft alle nieuw te bestellen treinen voor de nieuwe HoofdRailNet-concessie met ingang van dit jaar aan vanuit Nederland. De vervoerder betaalt voortaan in Nederland de vennootschapsbelasting. Het materieel dat al in gebruik is, verhuist de vervoerder fiscaal-technisch stapsgewijs naar Nederland. Daardoor valt in 2024 negentig procent van de treinen die NS in Nederland gebruikt, onder het Nederlandse fiscale regime.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is redacteur van SpoorPro en Nieuwsblad Transport.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS koopt geen treinen meer via Ierland-constructie | SpoorPro.nl
Sprinter, Intercity, treinen, NS

NS koopt geen treinen meer via Ierland-constructie

De NS schaft alle nieuw te bestellen treinen voor de nieuwe HoofdRailNet-concessie met ingang van dit jaar aan vanuit Nederland. De vervoerder betaalt voortaan in Nederland de vennootschapsbelasting. Het materieel dat al in gebruik is, verhuist de vervoerder fiscaal-technisch stapsgewijs naar Nederland. Daardoor valt in 2024 negentig procent van de treinen die NS in Nederland gebruikt, onder het Nederlandse fiscale regime.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is redacteur van SpoorPro en Nieuwsblad Transport.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.