Medewerkers NS: ‘Stopzetten ICE Basel komt door Deutsche Bahn’
Medewerkers van NS schetsen tegenover de Volkskrant een ander beeld over het stopzetten van de ICE naar Bazel (Basel) komende zomer, dan een woordvoerder van het Zwitserse spoorbedrijf SBB eerder deed. SBB noemde als reden werkzaamheden aan het spoor, maar volgens NS’ers ligt het vooral aan onwil bij Deutsche Bahn.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
En NS kan niet enkele 193’s en rijtuigen erbij leasen en zelf die treinen rijden? :-P
Maarre… DB InfraGO (fusie DB Netz en DB Station & Service per 1/1/2024) hoort neutraal capaciteit te verdelen, dus ” dochteronderneming is van vervoerder Deutsche Bahn, zou de aanvraag van de capaciteit aan Duitse zijde geen problemen moeten opleveren” mag niet waar zijn.
En DB AG is het Konzern (de Holding), de vervoerders zijn bedrijven als DB Fernverkehr, DB Regio en DB Cargo.
De reizigers in deze trein hebben al geruime tijd als eindbestemming München, Wenen en Budapest op hun ticket staan. Daarbij dat de Riedbahn(frankfurt-Mannheim) ook nog eens op de schopgaat dus is de capaciteit al een stuk minder. Wees niet getreurd, er is nog een nachttrein en met overstap in Mannheim/Frankfurt kom je er ook.