DB Schenker Rail

DB Cargo lijdt al vijf jaar stevig verlies

DB Cargo heeft in de afgelopen vijf jaar een verlies geleden van 1,18 miljard euro. Dat blijkt uit een analyse van de boeken van het spoorbedrijf door vakblad Nieuwsblad Transport.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “DB Cargo lijdt al vijf jaar stevig verlies”

Theodor Smeets|29.08.19|12:54

Duitse politiek is helemaal geent op autoverkeer,zie industrie.Mora c was een genadestoot voor vervoer op de rail, kijk maar naar de verbinding Rotterdan-Genua. Nederland,Zwitserland,Oostenrijk hebben wel hun huiswerk gemaakt. Duitsland daartegen doet er tig jaren over om haar infra aan te passen.Umweltfreundlichkeit is een vies woord in vele oren.Dezer dagen kwam er een rapport uit wie de grootste vervuilers zijn,nl.het wegvervoer en vervoer door de lucht.Politiek Duitsland moet ingrijpen.

Marc Busio|31.08.19|10:41

Dit illustreert nog maar eens dat de toekomst van het goederenvervoer per spoor een somber perspectief heeft. De torenhoge investeringen die gedaan moeten worden om het enigszins interessant te maken voor het bedrijfsleven zal de politiek niet op willen brengen. De achterstand op het vervoer over de weg is alleen maar groter geworden omdat dit volop profiteert van goedkope arbeidskrachten uit Europa, terwijl de tarieven voor het railvervoer alleen maar gestegen zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

DB Cargo lijdt al vijf jaar stevig verlies | SpoorPro.nl
DB Schenker Rail

DB Cargo lijdt al vijf jaar stevig verlies

DB Cargo heeft in de afgelopen vijf jaar een verlies geleden van 1,18 miljard euro. Dat blijkt uit een analyse van de boeken van het spoorbedrijf door vakblad Nieuwsblad Transport.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “DB Cargo lijdt al vijf jaar stevig verlies”

Theodor Smeets|29.08.19|12:54

Duitse politiek is helemaal geent op autoverkeer,zie industrie.Mora c was een genadestoot voor vervoer op de rail, kijk maar naar de verbinding Rotterdan-Genua. Nederland,Zwitserland,Oostenrijk hebben wel hun huiswerk gemaakt. Duitsland daartegen doet er tig jaren over om haar infra aan te passen.Umweltfreundlichkeit is een vies woord in vele oren.Dezer dagen kwam er een rapport uit wie de grootste vervuilers zijn,nl.het wegvervoer en vervoer door de lucht.Politiek Duitsland moet ingrijpen.

Marc Busio|31.08.19|10:41

Dit illustreert nog maar eens dat de toekomst van het goederenvervoer per spoor een somber perspectief heeft. De torenhoge investeringen die gedaan moeten worden om het enigszins interessant te maken voor het bedrijfsleven zal de politiek niet op willen brengen. De achterstand op het vervoer over de weg is alleen maar groter geworden omdat dit volop profiteert van goedkope arbeidskrachten uit Europa, terwijl de tarieven voor het railvervoer alleen maar gestegen zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.