Het verzakte spoor in Duitsland, foto: Benedikt Spether

Spoorsector luidt noodklok over blokkade Rhine-Alpine Corridor

Foto: Benedikt Spether

Nederlandse spoorvervoerders en Havenbedrijf Rotterdam hebben de noodklok geluid over de stremming van de belangrijke spoorverbinding Rhine-Alpine Corridor, die Nederland met Zwitserland en Italië verbindt. Door bodemverzakking bij werkzaamheden in het Duitse Rastatt is er geen goederenvervoer over deze verbinding mogelijk. Volgens brancheorganisatie RailGood kost dit spoorvervoerders dagelijks rond de tien miljoen euro. De Europese corridor verbindt de haven van Rotterdam via Duisburg met Basel en Milaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Spoorsector luidt noodklok over blokkade Rhine-Alpine Corridor”

Marco van Zoen IEC|28.08.17|08:29

Heel vervelend als je door lokale kortzichtigheid spoorlijnen sluit of degradeert, dan hou je steeds minder alternatieven over bij problemen op het spoor. Ik denk b.v. aan Nijmegen – Kleve of Wörth am Rhein – Lauterbourg. Men zou op Europees niveau eens moeten bekijken of je bepaalde spoorlijnen niet beter open kan houden, desnoods met subsidie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorsector luidt noodklok over blokkade Rhine-Alpine Corridor | SpoorPro.nl
Het verzakte spoor in Duitsland, foto: Benedikt Spether

Spoorsector luidt noodklok over blokkade Rhine-Alpine Corridor

Foto: Benedikt Spether

Nederlandse spoorvervoerders en Havenbedrijf Rotterdam hebben de noodklok geluid over de stremming van de belangrijke spoorverbinding Rhine-Alpine Corridor, die Nederland met Zwitserland en Italië verbindt. Door bodemverzakking bij werkzaamheden in het Duitse Rastatt is er geen goederenvervoer over deze verbinding mogelijk. Volgens brancheorganisatie RailGood kost dit spoorvervoerders dagelijks rond de tien miljoen euro. De Europese corridor verbindt de haven van Rotterdam via Duisburg met Basel en Milaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Spoorsector luidt noodklok over blokkade Rhine-Alpine Corridor”

Marco van Zoen IEC|28.08.17|08:29

Heel vervelend als je door lokale kortzichtigheid spoorlijnen sluit of degradeert, dan hou je steeds minder alternatieven over bij problemen op het spoor. Ik denk b.v. aan Nijmegen – Kleve of Wörth am Rhein – Lauterbourg. Men zou op Europees niveau eens moeten bekijken of je bepaalde spoorlijnen niet beter open kan houden, desnoods met subsidie.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.