Vanaf september ERTMS-testen op baanvak Amsterdam-Utrecht

Eurobalises op station Utrecht Centraal
Balises (de gele vlakken) zoals die te zien zijn tussen de spoorstaven op Utrecht Centraal communiceren met treinen. Dat is de basis van ERTMS. Marten de Vries/Creative Commons

Technici en uitvoerende vakmensen zijn de afgelopen maanden druk in de weer geweest met de aanpassing van het baanvak Amsterdam – Utrecht. Op dit traject ligt een oudere versie van ERTMS, nu nog naast ATB. Deze versie heeft een update gehad. De ERTMS gebruikersprocessen voor machinisten zullen na de indienststelling van Fase 2 veel meer lijken op de versie van ERTMS die de komende decennia over heel Nederland zal worden uitgerold. Doel van deze update is dat spoorprofessionals, zoals machinisten, ervaring kunnen opdoen met de toekomstige versie van ERTMS. Gepland is dat dit vanaf september kan gaan plaatsvinden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Vanaf september ERTMS-testen op baanvak Amsterdam-Utrecht | SpoorPro.nl

Vanaf september ERTMS-testen op baanvak Amsterdam-Utrecht

Eurobalises op station Utrecht Centraal
Balises (de gele vlakken) zoals die te zien zijn tussen de spoorstaven op Utrecht Centraal communiceren met treinen. Dat is de basis van ERTMS. Marten de Vries/Creative Commons

Technici en uitvoerende vakmensen zijn de afgelopen maanden druk in de weer geweest met de aanpassing van het baanvak Amsterdam – Utrecht. Op dit traject ligt een oudere versie van ERTMS, nu nog naast ATB. Deze versie heeft een update gehad. De ERTMS gebruikersprocessen voor machinisten zullen na de indienststelling van Fase 2 veel meer lijken op de versie van ERTMS die de komende decennia over heel Nederland zal worden uitgerold. Doel van deze update is dat spoorprofessionals, zoals machinisten, ervaring kunnen opdoen met de toekomstige versie van ERTMS. Gepland is dat dit vanaf september kan gaan plaatsvinden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.