Toch minder treinen op HSL door snelheidsbeperking én ICNG-problematiek
Een 'oude' intercity op weg van Den Haag naar Eindhoven, vlak voor Gilze Rijen. Rob Dammers/Flickr
De NS zet vanaf vandaag (maandag, red.) minder treinen in op de HSL tussen Breda en Amsterdam. De NS stelt dat de maatregel nodig is om de reizigers een voorspelbare en betrouwbare reis te kunnen blijven bieden. Vanwege tijdelijke snelheidsbeperkingen besloot de NS eerder om de dienstregeling niet te beperken, maar daar komt het vervoersbedrijf nu op terug.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Om te voorkomen dat treinen ongepland uitvallen, laten we ze maar gewoon gepland uitvallen.
Om te voorkomen dat u per ongeluk te weinig wisselgeld terugkrijgt, krijgt u altijd maar de helft.
En het erge is dat Nederland al zo gehersenspoeld is door NS en asfaltministerie dat dit nog voor logica doorgaat ook.
Welk commercieel bedrijf dat zich “vervoersbedrijf” beperkt gewoon moedwillig zijn vervoerscapaciteit – nee, uw pakjes komen niet ongepland geplet aan – da’s gegarandeerd.