Spoorstaven van Vossloh
RWS en ProRail hebben samen 25 miljard meer nodig

Rekenkamer: Minister heeft geen goed beeld van nodige onderhoud

ProRail heeft fors meer geld nodig voor noodzakelijk onderhoud dan begroot. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Tot 2038 is volgens uitvoeringsorganisaties bijna 25 miljard euro meer nodig voor onderhoud van wegen en spoorwegen dan begroot. Dat schrijft de Algemene Rekenkamer in het jaarlijkse verantwoordingsonderzoek over het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Rekenkamer: Minister heeft geen goed beeld van nodige onderhoud | SpoorPro.nl
Spoorstaven van Vossloh
RWS en ProRail hebben samen 25 miljard meer nodig

Rekenkamer: Minister heeft geen goed beeld van nodige onderhoud

ProRail heeft fors meer geld nodig voor noodzakelijk onderhoud dan begroot. Jeroen Baldwin / SpoorPro

Tot 2038 is volgens uitvoeringsorganisaties bijna 25 miljard euro meer nodig voor onderhoud van wegen en spoorwegen dan begroot. Dat schrijft de Algemene Rekenkamer in het jaarlijkse verantwoordingsonderzoek over het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.