Maaslijn - Arriva

Provincies nemen zelf initiatieven om spoorlijnen te elektrificeren

Een dieseltrein van Arriva op de nu nog niet-geëlektrificeerde Maaslijn. Rob Dammers/Flickr

Daar waar het Rijk niet thuis geeft, nemen provincies steeds vaker het voortouw om elektrificatie en modernisatie van belangrijke regionale spoorlijnen voor elkaar te krijgen. In Overijssel wil het College van Gedeputeerde Staten (GS) de impasse doorbreken en het initiatief nemen voor het verder voorbereiden van elektrificatie van in ieder geval de volledig Overijsselse spoorverbinding Almelo-Hardenberg. In Limburg is er ook al sprake van een jarenlange impasse en wordt nu maar de portemonnee getrokken om de aanbesteding van elektrificatie en verbreding van de Maaslijn te redden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Provincies nemen zelf initiatieven om spoorlijnen te elektrificeren | SpoorPro.nl
Maaslijn - Arriva

Provincies nemen zelf initiatieven om spoorlijnen te elektrificeren

Een dieseltrein van Arriva op de nu nog niet-geëlektrificeerde Maaslijn. Rob Dammers/Flickr

Daar waar het Rijk niet thuis geeft, nemen provincies steeds vaker het voortouw om elektrificatie en modernisatie van belangrijke regionale spoorlijnen voor elkaar te krijgen. In Overijssel wil het College van Gedeputeerde Staten (GS) de impasse doorbreken en het initiatief nemen voor het verder voorbereiden van elektrificatie van in ieder geval de volledig Overijsselse spoorverbinding Almelo-Hardenberg. In Limburg is er ook al sprake van een jarenlange impasse en wordt nu maar de portemonnee getrokken om de aanbesteding van elektrificatie en verbreding van de Maaslijn te redden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.