Gronings spoor gaat bijna twee maanden grotendeels op slot in 2025
De bouw van Spoorzone Groningen vordert gestaag maar zeker. Smiley.toerist / Wikimedia Commons
In 2025 rijden er zeven weken lang geen treinen van en naar Groningen. De langdurige treinvrije periode is nodig omdat er veel en grootschalige werkzaamheden plaatsvinden op en rondom station Groningen. ProRail spreekt van “een klus op een postzegel” en meldt dat er lang geen treinen kunnen rijden op het traject omdat er onder andere sporen worden verwijderd.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
zetten moeten zich werkelijk kapotschamen. Dit is de schaamte voorbij. Dit is de totale arrogantie van een losgeslagen technoburocratie. Denkt u nou werkelijk dat er op deze manier nog keuzereizigers met het OV blijven reizen?
Het is een civieltechnisch-technoburocratisch orgasme van klanthatend technogrootsysteemdenkem. Wij van de Grote Machtige Oppergod der Grote Systeemtechniek, WIJ ZIJN DE BAAS. WIJ BEPALEN WAT GOED IS. WIJ LEGGEN RAILS, WIJ STORTEN BETON.
… en reizigers interesseren ons geen ene ruk. Met dank aan de asfaltminnende ambtenarij op het ministerie – marktwerking lost het spoor vanzelf op – iedereen kiest de auto.
Inderdaad, in feite is het OV een groot werkverschaffingsproject waarvan het mooi meegenomen is als daardoor mensen van A naar B kunnen reizen, weliswaar voor een prijs, met een snelheid en een betrouwbaarheid die schril afsteken bij die van een auto. Vijf (provincie) tot tien (randstad) procent maakt er gebruik van en de tendens is dalende. Maar dat legitimeert blijkbaar nog altijd infraprojecten met een omvang van honderden miljoenen euro’s.
.In de laatste alinea staat dat de buitendienststelling duurt van 17 mei t/m/ 7 juli 2023.
Dit moet 2025 zijn.