IC-Berlijn bij Devetner

Onderzoek naar baanstabiliteit voor snellere IC-Berlijn aanstaande

De proef duurt drie jaar, laat ProRail weten. 2017, Shutterstock

In de provincie Overijssel worden na de zomer op drie locaties meetsystemen geïnstalleerd. Daarmee gaat ProRail de spoorbaan in de gaten houden. Dat is nodig omdat vanaf 10 december de IC-Berlijn met een nieuwe, zwaardere locomotief gaat rijden. Mogelijk heeft dat gevolgen voor de baanstabiliteit.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

3 reacties op “Onderzoek naar baanstabiliteit voor snellere IC-Berlijn aanstaande”

A C F Sierts|10.06.23|06:10

Alweer een verdienmodel. Mooi he? Kost een paar miljoen, en wat hebben we dan ? Academische modellen en rapporten.
Hebben we ook oplossingen ? Nee, daarvoor is aanvullend onderzoek nodig. Intern extern advies nodig. En aanbestedingen.
Om dat goed te kunnen doen is meer extern advies nodig. En meer interne manpower. Want er moeten aangepaste OntwerpVoorschriften opgesteld worden.
Nog meer inhuur. En het moet bestuurlijk besproken worden. Communicatie met omwonenden. Inhuur. Overleg. Congres !

Udo Vossen|11.06.23|08:34

En de oude 1200..die reed daar ook…110 ton

Marc Busio|11.06.23|13:35

Als er vanaf volgend jaar geen locomotiefwissel meer nodig is in Bad Bentheim komt die IC-Berlijn een kwartier eerder bij Oldenzaal Nederland binnen, om vervolgens achter de sprinter Almelo-Apeldoorn aan te sukkelen. Kortom, stabiel of instabiel, een hoge snelheid zal ie op Nederlandse bodem toch nooit gaan halen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderzoek naar baanstabiliteit voor snellere IC-Berlijn aanstaande | SpoorPro.nl
IC-Berlijn bij Devetner

Onderzoek naar baanstabiliteit voor snellere IC-Berlijn aanstaande

De proef duurt drie jaar, laat ProRail weten. 2017, Shutterstock

In de provincie Overijssel worden na de zomer op drie locaties meetsystemen geïnstalleerd. Daarmee gaat ProRail de spoorbaan in de gaten houden. Dat is nodig omdat vanaf 10 december de IC-Berlijn met een nieuwe, zwaardere locomotief gaat rijden. Mogelijk heeft dat gevolgen voor de baanstabiliteit.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

3 reacties op “Onderzoek naar baanstabiliteit voor snellere IC-Berlijn aanstaande”

A C F Sierts|10.06.23|06:10

Alweer een verdienmodel. Mooi he? Kost een paar miljoen, en wat hebben we dan ? Academische modellen en rapporten.
Hebben we ook oplossingen ? Nee, daarvoor is aanvullend onderzoek nodig. Intern extern advies nodig. En aanbestedingen.
Om dat goed te kunnen doen is meer extern advies nodig. En meer interne manpower. Want er moeten aangepaste OntwerpVoorschriften opgesteld worden.
Nog meer inhuur. En het moet bestuurlijk besproken worden. Communicatie met omwonenden. Inhuur. Overleg. Congres !

Udo Vossen|11.06.23|08:34

En de oude 1200..die reed daar ook…110 ton

Marc Busio|11.06.23|13:35

Als er vanaf volgend jaar geen locomotiefwissel meer nodig is in Bad Bentheim komt die IC-Berlijn een kwartier eerder bij Oldenzaal Nederland binnen, om vervolgens achter de sprinter Almelo-Apeldoorn aan te sukkelen. Kortom, stabiel of instabiel, een hoge snelheid zal ie op Nederlandse bodem toch nooit gaan halen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.