Ballast

ProRail blijft zich verzetten tegen snelle transitie naar kwartsloze ballast

ProRail ligt met het ministerie van IenW en SZW overhoop over de gestelde deadline voor het gebruik van kwartshoudende ballast. Kenneth Steffers / ProMedia Group

ProRail zegt nog steeds van mening te verschillen met de Nederlandse Arbeidsinspectie (NLA) als het gaat over de snelheid om volledig kwartsloos te werken op het spoor. ProRail stapte om deze reden afgelopen maand naar de rechter. De spoorbeheerder wil een realistischer termijn voor het invoeren van deze stenen. De NLA zegt dat ProRail voor 2025 voldoende schaarse kwartsloze ballast kan verkrijgen om vervolgens álle spoorwerkzaamheden in Nederland kwartsloos uit te kunnen voeren. ProRail denkt daar anders over en voorziet dat er een problematisch tekort aan ballaststenen zal ontstaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Bron: Jeroen Baldwin

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail blijft zich verzetten tegen snelle transitie naar kwartsloze ballast | SpoorPro.nl
Ballast

ProRail blijft zich verzetten tegen snelle transitie naar kwartsloze ballast

ProRail ligt met het ministerie van IenW en SZW overhoop over de gestelde deadline voor het gebruik van kwartshoudende ballast. Kenneth Steffers / ProMedia Group

ProRail zegt nog steeds van mening te verschillen met de Nederlandse Arbeidsinspectie (NLA) als het gaat over de snelheid om volledig kwartsloos te werken op het spoor. ProRail stapte om deze reden afgelopen maand naar de rechter. De spoorbeheerder wil een realistischer termijn voor het invoeren van deze stenen. De NLA zegt dat ProRail voor 2025 voldoende schaarse kwartsloze ballast kan verkrijgen om vervolgens álle spoorwerkzaamheden in Nederland kwartsloos uit te kunnen voeren. ProRail denkt daar anders over en voorziet dat er een problematisch tekort aan ballaststenen zal ontstaan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Bron: Jeroen Baldwin

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.