Spoorwegovergang bij station Wolfheze, bron: Google Maps

Petitie tegen bomenkap voor spoortunnel in Wolfheze

In 2024 moet worden begonnen met de aanleg van de spoortunnel in Wolfheze die in plaats komt van de dubbele, gevaarlijke overweg.Google Maps

Een slordige 150 mensen in Wolfheze hebben een petitie ondertekend waarin stelling wordt genomen tegen de kap van 186 bomen ten behoeve van de aanleg van een spoortunnel. De bomenkap is noodzakelijk om de onderdoorgang te realiseren. “We verwachten dat de vergunning voor de bomenkap op korte termijn wordt toegekend”, zegt ProRail. De spoorbeheerder ziet verder geen beren op de weg voor de aanleg van de spooronderdoorgang.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Petitie tegen bomenkap voor spoortunnel in Wolfheze | SpoorPro.nl
Spoorwegovergang bij station Wolfheze, bron: Google Maps

Petitie tegen bomenkap voor spoortunnel in Wolfheze

Het is onduidelijk wanneer er nu kan worden begonnen aan de bouw van de spoortunnel in Wolfheze.Google Maps

Een slordige 150 mensen in Wolfheze hebben een petitie ondertekend waarin stelling wordt genomen tegen de kap van 186 bomen ten behoeve van de aanleg van een spoortunnel. De bomenkap is noodzakelijk om de onderdoorgang te realiseren. “We verwachten dat de vergunning voor de bomenkap op korte termijn wordt toegekend”, zegt ProRail. De spoorbeheerder ziet verder geen beren op de weg voor de aanleg van de spooronderdoorgang.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.