Stopmachine StruktonRail

ProRail geen voorstander van biobrandstof in transitie naar duurzamere bouwmachines

'Er komen steeds meer signalen dat bouwmachines en werktreinen in het komende decennium zullen overschakelen naar elektriciteit als energiedrager.' 2012, Alf van Beem / Wikimedia Commons

ProRail streeft naar emissieloze bouwplaatsen in 2030. Daarvoor is een belangrijke rol weggelegd voor emissieloos materieel, zoals elektrische krollen. Tijdens het Rail Infra Forum van zusterpublicatie RailTech lichtte implementatie manager duurzaamheid bij ProRail Ron Jasker woensdag de plannen van de spoorbeheerder toe. Daaruit blijkt dat ProRail het gebruik van biobrandstoffen als tussenoplossing liever overslaat.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail geen voorstander van biobrandstof in transitie naar duurzamere bouwmachines | SpoorPro.nl
Stopmachine StruktonRail

ProRail geen voorstander van biobrandstof in transitie naar duurzamere bouwmachines

'Er komen steeds meer signalen dat bouwmachines en werktreinen in het komende decennium zullen overschakelen naar elektriciteit als energiedrager.' 2012, Alf van Beem / Wikimedia Commons

ProRail streeft naar emissieloze bouwplaatsen in 2030. Daarvoor is een belangrijke rol weggelegd voor emissieloos materieel, zoals elektrische krollen. Tijdens het Rail Infra Forum van zusterpublicatie RailTech lichtte implementatie manager duurzaamheid bij ProRail Ron Jasker woensdag de plannen van de spoorbeheerder toe. Daaruit blijkt dat ProRail het gebruik van biobrandstoffen als tussenoplossing liever overslaat.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.