Station Winschoten

Duitsers gaan vol voor Wunderline, maar met beperking voor goederenverkeer

Station Winschoten is één van de haltes op het traject tussen Groningen en Bremen. Donald Trung Quoc Don/Creative Commons

In Duitsland is men begonnen met de voorbereidingen op de aanleg van de Wunderline. De daadwerkelijke bouwwerkzaamheden beginnen dit najaar en dienen te zijn afgerond in 2030. Vanaf dan zal het mogelijk zijn om binnen dik twee uur van Groningen naar Bremen en vice versa te reizen. Nu neemt die trip nog ruim drieënhalf uur in beslag. De Duitsers zijn enthousiast over de Wunderline, maar er is wel een voorbehoud: het goederenvervoer moet tot een minimum beperkt worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Duitsers gaan vol voor Wunderline, maar met beperking voor goederenverkeer”

A C F Sierts|17.03.23|09:41

@ redactie : er staat dat het spoor tussen Scheemda en Winschoten al verdubbeld is. Dat is onjuist, sterker nog: de verdubbeling is juist geschrapt. Zie: https://www.provinciegroningen.nl/projecten/spoorverdubbeling-scheemda-winschoten/

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Duitsers gaan vol voor Wunderline, maar met beperking voor goederenverkeer | SpoorPro.nl
Station Winschoten

Duitsers gaan vol voor Wunderline, maar met beperking voor goederenverkeer

Station Winschoten is één van de haltes op het traject tussen Groningen en Bremen. Donald Trung Quoc Don/Creative Commons

In Duitsland is men begonnen met de voorbereidingen op de aanleg van de Wunderline. De daadwerkelijke bouwwerkzaamheden beginnen dit najaar en dienen te zijn afgerond in 2030. Vanaf dan zal het mogelijk zijn om binnen dik twee uur van Groningen naar Bremen en vice versa te reizen. Nu neemt die trip nog ruim drieënhalf uur in beslag. De Duitsers zijn enthousiast over de Wunderline, maar er is wel een voorbehoud: het goederenvervoer moet tot een minimum beperkt worden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Duitsers gaan vol voor Wunderline, maar met beperking voor goederenverkeer”

A C F Sierts|17.03.23|09:41

@ redactie : er staat dat het spoor tussen Scheemda en Winschoten al verdubbeld is. Dat is onjuist, sterker nog: de verdubbeling is juist geschrapt. Zie: https://www.provinciegroningen.nl/projecten/spoorverdubbeling-scheemda-winschoten/

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.