
Nieuwe brandwering voor Hemspoortunnel, asbest verwijderd
Anton Rail & Infra heeft in opdracht van ProRail onlangs de brandwerende constructie van de zink- en sluitvoegen in de Hemspoortunnel vervangen. “Dat was hard nodig, want de oude wering begon al los te laten en dat had vroeg of laat gevaar opgeleverd voor het treinverkeer”, zegt bedrijfsleider Maud Immink van Anton Rail & Infra tegen SpoorPro. De Hemspoortunnel loopt onder het Noordzeekanaal door en ligt aan de spoorlijn Den Helder – Amsterdam, tussen de stations Amsterdam Sloterdijk en Zaandam.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Blijf ik zitten met de vragen: wat is een zinkvoeg? En wat is het verschil met een sluitvoeg? Gelukkig legt https://www.handboektunnelbouw.nl/ontwerpaspecten/ontwerpaspecten-definitieve-constructie/zink-sluit-en-mootvoegen-afgezonken-tunnels/zinkvoeg/ het wel goed uit.