Hemspoortunnel

Nieuwe brandwering voor Hemspoortunnel, asbest verwijderd

Anton Rail & Infra verving de brandwerende constructie van alle zink- en sluitvoegen in de Hemspoortunnel. Anton Rail & Infra

Anton Rail & Infra heeft in opdracht van ProRail onlangs de brandwerende constructie van de zink- en sluitvoegen in de Hemspoortunnel vervangen. “Dat was hard nodig, want de oude wering begon al los te laten en dat had vroeg of laat gevaar opgeleverd voor het treinverkeer”, zegt bedrijfsleider Maud Immink van Anton Rail & Infra tegen SpoorPro. De Hemspoortunnel loopt onder het Noordzeekanaal door en ligt aan de spoorlijn Den Helder – Amsterdam, tussen de stations Amsterdam Sloterdijk en Zaandam.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Nieuwe brandwering voor Hemspoortunnel, asbest verwijderd”

Charles Ouweland|28.02.23|09:45

Blijf ik zitten met de vragen: wat is een zinkvoeg? En wat is het verschil met een sluitvoeg? Gelukkig legt https://www.handboektunnelbouw.nl/ontwerpaspecten/ontwerpaspecten-definitieve-constructie/zink-sluit-en-mootvoegen-afgezonken-tunnels/zinkvoeg/ het wel goed uit.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe brandwering voor Hemspoortunnel, asbest verwijderd | SpoorPro.nl
Hemspoortunnel

Nieuwe brandwering voor Hemspoortunnel, asbest verwijderd

Anton Rail & Infra verving de brandwerende constructie van alle zink- en sluitvoegen in de Hemspoortunnel. Anton Rail & Infra

Anton Rail & Infra heeft in opdracht van ProRail onlangs de brandwerende constructie van de zink- en sluitvoegen in de Hemspoortunnel vervangen. “Dat was hard nodig, want de oude wering begon al los te laten en dat had vroeg of laat gevaar opgeleverd voor het treinverkeer”, zegt bedrijfsleider Maud Immink van Anton Rail & Infra tegen SpoorPro. De Hemspoortunnel loopt onder het Noordzeekanaal door en ligt aan de spoorlijn Den Helder – Amsterdam, tussen de stations Amsterdam Sloterdijk en Zaandam.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

1 reactie op “Nieuwe brandwering voor Hemspoortunnel, asbest verwijderd”

Charles Ouweland|28.02.23|09:45

Blijf ik zitten met de vragen: wat is een zinkvoeg? En wat is het verschil met een sluitvoeg? Gelukkig legt https://www.handboektunnelbouw.nl/ontwerpaspecten/ontwerpaspecten-definitieve-constructie/zink-sluit-en-mootvoegen-afgezonken-tunnels/zinkvoeg/ het wel goed uit.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.