Lelylijn

Landelijke raadpleging over Lelylijn van start

De Lelylijn brengt Noord- en Oost-Nederland dichterbij de Randstad. Ministerie IenW

De overheid denkt erover na om de Lelylijn te bouwen. Deze nieuwe treinverbinding moet Groningen, Frysland, Drenthe en Flevoland beter verbinden met de rest van Nederland, in de eerste plaats de Randstad. Hoe de Lelylijn eruit komt te zien als deze wordt aangelegd hangt mede af van de doelen die men met de Lelylijn wil bereikten Voordat de overheid een beslissing neemt over de eventuele aanleg van de Lelylijn wil zij de meningen en ideeën van inwoners weten. Daarover is een online raadpleging ingesteld.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

5 reacties op “Landelijke raadpleging over Lelylijn van start”

Rolien Otten|06.02.23|18:24

Jammer dat je je moet abonneren op jullie nieuwsbrief, nu doe ik toch maar niet mee.

Guido Heijmerink|06.02.23|20:36

Ik wil deelnemen aan de landelijke raadpleging,maar geen abbonnement nemen.
Op deze manier krijg je geen objectieve raadpleging.

Hennie Teijsen|06.02.23|20:42

Wat een klote enquette waarover je 100 punten moet verdelen over 11 vragen!
Hoezo verplichte positieve sturing, flikker op, we zijn toch niet in Rusland?

Marc Busio|07.02.23|10:16

Geen reden voor opwinding of teleurstelling over deze enquete: deelname is tijdsverspilling. Die spoorlijn gaat er nooit komen omdat de overheid de vele miljarden die hij uiteindelijk zal gaan kosten er niet voor over heeft. HSL-Zuid en Betuweroute hebben niet gebracht wat men ervan verwacht had en van de Lelylijn staat al bij voorbaat vast dat hij zwaar onrendabel zal zijn. De trein is nu eenmaal een 19e-eeuws vervoermiddel dat niet meer aansluit bij de vervoerswensen van de 21e-eeuw.

A C F Sierts|14.02.23|21:32

@ Marc : dan moet je ons toch es uitleggen hoe het toch mogelijk is dat het hoofdnet in heel Nederland door NS winstgevend geexploiteerd kan worden, en dat deze veel snellere en tov de auto zeer sterk concurrerende IC-lijn ineens zwaar onrendabel zou zijn ! Hoe kan dat dan ? Wat maakt de exploitatie van deze snelle IC-lijn ineens onrendabel, terwijl dergelijk spoorvervoer doorgaans prima rendeert ? Daarbij in acht nemend dat zo’n nieuwe lijn zonder overwegen ook met ATO GoA-3 gereden kan worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Landelijke raadpleging over Lelylijn van start | SpoorPro.nl
Lelylijn

Landelijke raadpleging over Lelylijn van start

De Lelylijn brengt Noord- en Oost-Nederland dichterbij de Randstad. Ministerie IenW

De overheid denkt erover na om de Lelylijn te bouwen. Deze nieuwe treinverbinding moet Groningen, Frysland, Drenthe en Flevoland beter verbinden met de rest van Nederland, in de eerste plaats de Randstad. Hoe de Lelylijn eruit komt te zien als deze wordt aangelegd hangt mede af van de doelen die men met de Lelylijn wil bereikten Voordat de overheid een beslissing neemt over de eventuele aanleg van de Lelylijn wil zij de meningen en ideeën van inwoners weten. Daarover is een online raadpleging ingesteld.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jeroen Baldwin

Jeroen Baldwin is journalist en chef redactie van SpoorPro.nl

5 reacties op “Landelijke raadpleging over Lelylijn van start”

Rolien Otten|06.02.23|18:24

Jammer dat je je moet abonneren op jullie nieuwsbrief, nu doe ik toch maar niet mee.

Guido Heijmerink|06.02.23|20:36

Ik wil deelnemen aan de landelijke raadpleging,maar geen abbonnement nemen.
Op deze manier krijg je geen objectieve raadpleging.

Hennie Teijsen|06.02.23|20:42

Wat een klote enquette waarover je 100 punten moet verdelen over 11 vragen!
Hoezo verplichte positieve sturing, flikker op, we zijn toch niet in Rusland?

Marc Busio|07.02.23|10:16

Geen reden voor opwinding of teleurstelling over deze enquete: deelname is tijdsverspilling. Die spoorlijn gaat er nooit komen omdat de overheid de vele miljarden die hij uiteindelijk zal gaan kosten er niet voor over heeft. HSL-Zuid en Betuweroute hebben niet gebracht wat men ervan verwacht had en van de Lelylijn staat al bij voorbaat vast dat hij zwaar onrendabel zal zijn. De trein is nu eenmaal een 19e-eeuws vervoermiddel dat niet meer aansluit bij de vervoerswensen van de 21e-eeuw.

A C F Sierts|14.02.23|21:32

@ Marc : dan moet je ons toch es uitleggen hoe het toch mogelijk is dat het hoofdnet in heel Nederland door NS winstgevend geexploiteerd kan worden, en dat deze veel snellere en tov de auto zeer sterk concurrerende IC-lijn ineens zwaar onrendabel zou zijn ! Hoe kan dat dan ? Wat maakt de exploitatie van deze snelle IC-lijn ineens onrendabel, terwijl dergelijk spoorvervoer doorgaans prima rendeert ? Daarbij in acht nemend dat zo’n nieuwe lijn zonder overwegen ook met ATO GoA-3 gereden kan worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.