Spoortunnel in Brussel

EU-lidstaten moeten binnen vier jaar plan indienen om te voldoen aan Europese spoorbreedte

Een spoortunnel in Brussel. Trougnouf / Wikimedia Commons

De Europese Commissie wil dat alle nieuwe TEN-T-spoorwegen worden aangelegd met de standaard Europese spoorbreedte. De lidstaten krijgen tot 2025-2026 de tijd om met een plan te komen om naar de spoorbreedte van 1.435 mm toe te werken. Dat is de uitkomst van een bijenkomst van de Europese ministers van Transport in Brussel deze week.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marco Raimondi

Marco Raimondi is verslaggever, journalist en redacteur voor RailFreight.com en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “EU-lidstaten moeten binnen vier jaar plan indienen om te voldoen aan Europese spoorbreedte”

Teko Salverda|13.12.22|16:01

Reactie van Finland is begrijpelijk. Alleen als er een treintunnel komt tussen EE en FI, zal normaal spoor naar Helsinki onvermijdelijk zijn.

Nog even een veelgemaakte grammaticale fout corrigeren:
<> ‘de eersten’ is meervoud, dus had er moeten staan ‘reageerden’.

Teko Salverda|14.12.22|17:49

De tekst tussen is blijkbaar weggevallen. Er stond: Letland was een van de eersten die reageerde

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

EU-lidstaten moeten binnen vier jaar plan indienen om te voldoen aan Europese spoorbreedte | SpoorPro.nl
Spoortunnel in Brussel

EU-lidstaten moeten binnen vier jaar plan indienen om te voldoen aan Europese spoorbreedte

Een spoortunnel in Brussel. Trougnouf / Wikimedia Commons

De Europese Commissie wil dat alle nieuwe TEN-T-spoorwegen worden aangelegd met de standaard Europese spoorbreedte. De lidstaten krijgen tot 2025-2026 de tijd om met een plan te komen om naar de spoorbreedte van 1.435 mm toe te werken. Dat is de uitkomst van een bijenkomst van de Europese ministers van Transport in Brussel deze week.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marco Raimondi

Marco Raimondi is verslaggever, journalist en redacteur voor RailFreight.com en deelt regelmatig interessant nieuws met SpoorPro.nl

2 reacties op “EU-lidstaten moeten binnen vier jaar plan indienen om te voldoen aan Europese spoorbreedte”

Teko Salverda|13.12.22|16:01

Reactie van Finland is begrijpelijk. Alleen als er een treintunnel komt tussen EE en FI, zal normaal spoor naar Helsinki onvermijdelijk zijn.

Nog even een veelgemaakte grammaticale fout corrigeren:
<> ‘de eersten’ is meervoud, dus had er moeten staan ‘reageerden’.

Teko Salverda|14.12.22|17:49

De tekst tussen is blijkbaar weggevallen. Er stond: Letland was een van de eersten die reageerde

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.