Een omgebouwde WINK-trein van Arriva

Dit najaar definitief besluit over komst batterijtreinen in Twente

Foto: Marieke van Gompel

Het provinciebestuur in Overijssel en het Rijk willen dit najaar definitief de knoop doorhakken over de komst van batterijtreinen. Het voorstel is om vanaf 2027 batterijtreinen te laten rijden op het Twentse spoor. De plannen liggen al jaren op tafel, maar er zijn wel risico’s aan verbonden omdat batterijtreinen nog niet in Nederland rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dit najaar definitief besluit over komst batterijtreinen in Twente | SpoorPro.nl
Een omgebouwde WINK-trein van Arriva

Dit najaar definitief besluit over komst batterijtreinen in Twente

Foto: Marieke van Gompel

Het provinciebestuur in Overijssel en het Rijk willen dit najaar definitief de knoop doorhakken over de komst van batterijtreinen. Het voorstel is om vanaf 2027 batterijtreinen te laten rijden op het Twentse spoor. De plannen liggen al jaren op tafel, maar er zijn wel risico’s aan verbonden omdat batterijtreinen nog niet in Nederland rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.