Twee medewerkers van Deutsche Bahn op het perron tijdens coronatijd

Duits 9 euro-ticket heeft autorit amper vervangen

Afbeelding: DB / Dominic Dupont

Het goedkope maandticket voor het openbaar vervoer dat Duitsland deze zomer heeft ingevoerd, heeft er amper voor gezorgd dat de auto minder werd gebruikt, melden onderzoekers op basis van voorlopige gegevens. Het 9 euro-kaartje is vooral gebruikt om extra met het OV te reizen, niet om de auto te laten staan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Duits 9 euro-ticket heeft autorit amper vervangen”

Illya Vaes|11.08.22|13:49

Alleen: was het een doel om een modal shift te bereiken met het 9-Euro-Ticket of was het gewoon ter verlichting van de hogere prijzen door de inval van Rusland in Oekraine net als de accijnsverlaging op autobrandstof (die mensen met grote benzineslurpende auto’s bevoordeelt)?
Waarom moet de mileuvriendelijke transportvorm weer aan extra doelen voldoen en wordt de vervuiler en ruimtevreter met rust gelaten? Dat zou nog eens (onderzoeks)journalistiek zijn.
Wie zijn die anonieme “onderzoekers”?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Duits 9 euro-ticket heeft autorit amper vervangen | SpoorPro.nl
Twee medewerkers van Deutsche Bahn op het perron tijdens coronatijd

Duits 9 euro-ticket heeft autorit amper vervangen

Afbeelding: DB / Dominic Dupont

Het goedkope maandticket voor het openbaar vervoer dat Duitsland deze zomer heeft ingevoerd, heeft er amper voor gezorgd dat de auto minder werd gebruikt, melden onderzoekers op basis van voorlopige gegevens. Het 9 euro-kaartje is vooral gebruikt om extra met het OV te reizen, niet om de auto te laten staan.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Nick Augusteijn

Nick Augusteijn is chef redactie van SpoorPro en de RailTech-titels.

1 reactie op “Duits 9 euro-ticket heeft autorit amper vervangen”

Illya Vaes|11.08.22|13:49

Alleen: was het een doel om een modal shift te bereiken met het 9-Euro-Ticket of was het gewoon ter verlichting van de hogere prijzen door de inval van Rusland in Oekraine net als de accijnsverlaging op autobrandstof (die mensen met grote benzineslurpende auto’s bevoordeelt)?
Waarom moet de mileuvriendelijke transportvorm weer aan extra doelen voldoen en wordt de vervuiler en ruimtevreter met rust gelaten? Dat zou nog eens (onderzoeks)journalistiek zijn.
Wie zijn die anonieme “onderzoekers”?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.