Trein Apeldoorn

Dagenlang geen treinen tussen Zutphen en Apeldoorn vanwege onderhoud

Het verouderde spoor tussen Apeldoorn en Zutphen zal tussen zaterdag 25 juni en maandag 4 juli worden vervangen. Volgens ProRail kan het spoor daarna weer jaren mee. Plaatselijk vervoerder Arriva zal in de periode van de werkzaamheden vervangend busvervoer inzetten.

Volgens ProRail is de spoorvernieuwing nodig om het spoor in de toekomst veilig en betrouwbaar te houden, met het oog op het toenemende spoorvervoer. “We vernieuwen de spoorstaven, het ballastgrind en de dwarsliggers”, aldus de spoorbeheerder.

Omvangrijke klus

Aannemer BAM Infra zal in totaal 14 kilometer spoor vernieuwen, 18.000 dwarsliggers en in totaal 18 ton ballastgrind. Daarnaast zullen meerdere overwegen op het traject worden vernieuwd.

Vanwege de werkzaamheden rijden er bussen in plaats van treinen tussen Apeldoorn en Zutphen. Arriva raadt reizigers aan voor vertrek de reisplanner te raadplegen en rekening te houden met extra reistijd.

Lees ook:

Werkzaamheden voor spoorvernieuwing tussen Zutphen en Winterswijk

Onderwerpen: ,

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

2 reacties op “Dagenlang geen treinen tussen Zutphen en Apeldoorn vanwege onderhoud”

Marc Busio|18.06.22|13:32

“….met het oog op het toenemende spoorvervoer’???? Tussen Apeldoorn en Zutphen rijden al sinds jaar en dag twee stoptreintjes per uur. Dat is voldoende voor zo’n praktisch verbindingslijntje en dat zullen er nooit meer worden. Plannen die er kortstondig zijn geweest om middels een verbindingsboogje bij De Hoven een rechtstreekse treindienst tussen Apeldoorn en Arnhem mogelijk te maken, zijn al lang geleden afgeserveerd vanwege ingewikkelde inpasbaarheid en zeer beperkte reistijdwinst.

A C F Sierts|26.10.22|13:19

@ marc : Hgl-Zp-Apd zou de ideale routering zijn voor een kortere, snellere, meer robuuste en binnen NL minder vaak stoppende Int Berlijn-Hgl-Amf-Asd. Maar dan is er op Hgl-Zp en Zp-Apd wel een 2e spoor en bovenleiding nodig. De regiotreinen profiteren hiervan ook sterk mee: Zp-Apd zou een kwartiersdienst kunnen worden en 2x p/u doorrijden naar Bnn-Amf-Hvs.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Dagenlang geen treinen tussen Zutphen en Apeldoorn vanwege onderhoud | SpoorPro.nl
Trein Apeldoorn

Dagenlang geen treinen tussen Zutphen en Apeldoorn vanwege onderhoud

Het verouderde spoor tussen Apeldoorn en Zutphen zal tussen zaterdag 25 juni en maandag 4 juli worden vervangen. Volgens ProRail kan het spoor daarna weer jaren mee. Plaatselijk vervoerder Arriva zal in de periode van de werkzaamheden vervangend busvervoer inzetten.

Volgens ProRail is de spoorvernieuwing nodig om het spoor in de toekomst veilig en betrouwbaar te houden, met het oog op het toenemende spoorvervoer. “We vernieuwen de spoorstaven, het ballastgrind en de dwarsliggers”, aldus de spoorbeheerder.

Omvangrijke klus

Aannemer BAM Infra zal in totaal 14 kilometer spoor vernieuwen, 18.000 dwarsliggers en in totaal 18 ton ballastgrind. Daarnaast zullen meerdere overwegen op het traject worden vernieuwd.

Vanwege de werkzaamheden rijden er bussen in plaats van treinen tussen Apeldoorn en Zutphen. Arriva raadt reizigers aan voor vertrek de reisplanner te raadplegen en rekening te houden met extra reistijd.

Lees ook:

Werkzaamheden voor spoorvernieuwing tussen Zutphen en Winterswijk

Onderwerpen: ,

Auteur: Kenneth Steffers

Kenneth Steffers is (politiek) verslaggever, journalist en redacteur voor SpoorPro.nl

2 reacties op “Dagenlang geen treinen tussen Zutphen en Apeldoorn vanwege onderhoud”

Marc Busio|18.06.22|13:32

“….met het oog op het toenemende spoorvervoer’???? Tussen Apeldoorn en Zutphen rijden al sinds jaar en dag twee stoptreintjes per uur. Dat is voldoende voor zo’n praktisch verbindingslijntje en dat zullen er nooit meer worden. Plannen die er kortstondig zijn geweest om middels een verbindingsboogje bij De Hoven een rechtstreekse treindienst tussen Apeldoorn en Arnhem mogelijk te maken, zijn al lang geleden afgeserveerd vanwege ingewikkelde inpasbaarheid en zeer beperkte reistijdwinst.

A C F Sierts|26.10.22|13:19

@ marc : Hgl-Zp-Apd zou de ideale routering zijn voor een kortere, snellere, meer robuuste en binnen NL minder vaak stoppende Int Berlijn-Hgl-Amf-Asd. Maar dan is er op Hgl-Zp en Zp-Apd wel een 2e spoor en bovenleiding nodig. De regiotreinen profiteren hiervan ook sterk mee: Zp-Apd zou een kwartiersdienst kunnen worden en 2x p/u doorrijden naar Bnn-Amf-Hvs.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.