ICE-4-Giruno-en-TGV-Euroduplex-treinen

Nieuwe Europese mobiliteitsstrategie mikt op verdrievoudiging hogesnelheidstreinverkeer

Bron: Railtech

De Europese Commissie wil binnen een tijdsbestek van tien jaar een verdubbeling realiseren van het hogesnelheidstreinverkeer en een verdrievoudiging tegen 2050. Ook het spoorgoederenverkeer moet tegen die tijd zijn verdubbeld. Dat staat in de nieuwe ‘Duurzame en slimme mobiliteitsstrategie’ van de Europese Commissie die deze week werd gepresenteerd. Met het plan geeft de commissie invulling aan mobiliteit van Europese Green Deal.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Nieuwe Europese mobiliteitsstrategie mikt op verdrievoudiging hogesnelheidstreinverkeer”

Pat Rick|11.12.20|12:53

Vanuit TEN-T zou een snelle verbinding en missing link A’dam-Hamburg te realiseren, bijvoorbeeld door de Lelylijn en de Wunderline HSL proof te maken/aan te leggen. Vanuit Europa moet er druk komen om spoorprojecten sneller aan te leggen. Het 3de spoor Emmerik-O’hausen duurt minstens 34 jaar om aan te leggen (overeenkomst in 1992, geplande oplevering in 2026). Procedures in Duitsland moeten sneller!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe Europese mobiliteitsstrategie mikt op verdrievoudiging hogesnelheidstreinverkeer | SpoorPro.nl
ICE-4-Giruno-en-TGV-Euroduplex-treinen

Nieuwe Europese mobiliteitsstrategie mikt op verdrievoudiging hogesnelheidstreinverkeer

Bron: Railtech

De Europese Commissie wil binnen een tijdsbestek van tien jaar een verdubbeling realiseren van het hogesnelheidstreinverkeer en een verdrievoudiging tegen 2050. Ook het spoorgoederenverkeer moet tegen die tijd zijn verdubbeld. Dat staat in de nieuwe ‘Duurzame en slimme mobiliteitsstrategie’ van de Europese Commissie die deze week werd gepresenteerd. Met het plan geeft de commissie invulling aan mobiliteit van Europese Green Deal.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Nieuwe Europese mobiliteitsstrategie mikt op verdrievoudiging hogesnelheidstreinverkeer”

Pat Rick|11.12.20|12:53

Vanuit TEN-T zou een snelle verbinding en missing link A’dam-Hamburg te realiseren, bijvoorbeeld door de Lelylijn en de Wunderline HSL proof te maken/aan te leggen. Vanuit Europa moet er druk komen om spoorprojecten sneller aan te leggen. Het 3de spoor Emmerik-O’hausen duurt minstens 34 jaar om aan te leggen (overeenkomst in 1992, geplande oplevering in 2026). Procedures in Duitsland moeten sneller!

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.