Movares Trein van de Toekomst, RailTech Europe 2019

‘Noodzaak om te innoveren in de spoorsector is groot’

Momenteel rijden er ongeveer elke twaalf tot veertien minuten treinen per richting op het Nederlandse spoor. Binnen de beperkingen van het huidige veiligheidssysteem wordt met die frequentie het Nederlandse spoor goed benut. Maar met zulke frequenties zullen we niet lang meer wegkomen, denken Jelte Bos en Mario Genot van Movares.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

1 reactie op “‘Noodzaak om te innoveren in de spoorsector is groot’”

Pat Rick|05.04.19|12:25

In eerste instantie moet de mindset binnen de sector veranderen. Ambities moeten uitstijgen boven de plannen zoals Spoorslag’70 of opvolgers daarvan en budgetsturende mechanismes zoals NMCA. Innovatie geeft een kans om out-of-the-box te denken. Zo zou Randstad-Rail omgebouwd worden tot een soort RER (of gewestelijk expressnet) en de Amsterdamse metro tot metropool-metro door doortrekking naar Schiphol/Hoofddorp/Zaandam/Almere. Ook de Container Exchange Route op de Maasvlakte kan voorbeeld zijn

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.