Voordelen doortrekken Valleilijn naar Utrecht of Arnhem beperkt

Het doortrekken van de Valleilijn naar Utrecht of Arnhem levert te weinig voordelen op, terwijl het risico’s zou opleveren voor robuustheid van de dienstregelingen op deze trajecten. Dat blijkt uit onderzoek van ProRail naar de voor- en nadelen van het doortrekken van de Valleilijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “Voordelen doortrekken Valleilijn naar Utrecht of Arnhem beperkt”

kees boer|27.11.18|22:54

De doortrekking van de Valleilijn tot Arnhem is een jarenlang gekoesterde wens;voor een betere bediening voor Harderwijk moeten twee varianten onderzocht worden; deintercity die in Schothorst eindigt doortrekken als stoptrein tot Harderwijk,of..een tussenintercity Utrecht-Zwolle met stops in Harderwijk,Amersfoort Schothorst en Bilthoven gezien in laatstgenoemde voor de vele busreizigers zullen overstappen naar de Uithof na 2020 om de Uithoflijn te ontlasten

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Voordelen doortrekken Valleilijn naar Utrecht of Arnhem beperkt | SpoorPro.nl

Voordelen doortrekken Valleilijn naar Utrecht of Arnhem beperkt

Het doortrekken van de Valleilijn naar Utrecht of Arnhem levert te weinig voordelen op, terwijl het risico’s zou opleveren voor robuustheid van de dienstregelingen op deze trajecten. Dat blijkt uit onderzoek van ProRail naar de voor- en nadelen van het doortrekken van de Valleilijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “Voordelen doortrekken Valleilijn naar Utrecht of Arnhem beperkt”

kees boer|27.11.18|22:54

De doortrekking van de Valleilijn tot Arnhem is een jarenlang gekoesterde wens;voor een betere bediening voor Harderwijk moeten twee varianten onderzocht worden; deintercity die in Schothorst eindigt doortrekken als stoptrein tot Harderwijk,of..een tussenintercity Utrecht-Zwolle met stops in Harderwijk,Amersfoort Schothorst en Bilthoven gezien in laatstgenoemde voor de vele busreizigers zullen overstappen naar de Uithof na 2020 om de Uithoflijn te ontlasten

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.